סביטן עתיק

קטגוריה: לחם שמרים
סביטן עתיק

רכיבים

אנשים הורגים
דבש 0.5 ק"ג.
מים 2 עמ '
לִקְפּוֹץ 10 גרם.
אבקת ג'ינג'ר) 1/4 כפית
הרג עם יין
דבש 150 גרם.
יין אדום יבש 1 ליטר
קינמון טחון 0.5 כפית
אגוז מוסקט טחון 1/4 כפית

שיטת בישול

  • סביטן הופיע ברוסיה לפני כאלף שנה. כבר במאה ה -12, משקה זה מוזכר בתולדות השימוש הנרחב בקרב הסלאבים ואז נקרא לעכל, מאוחר יותר - vzvar. בשנת 1128, הנסיך וסבולוד, שחגג עם הבויארים, הורה "להציג יין, דבש, עיכול, ירקות וכל מיני אוכל לאנשים ברחובות."
  • כבר מההתחלה הכינו את העיכול בדבש בתוספת עשבי תיבול ארומטיים - יבלת סנט ג'ון, מרווה, עלי דפנה, ג'ינג'ר ופפריקה.
  • היה שם עם ובלי יין. מוכרי רחוב מכרו סביטנים, בדרך כלל ללא יין. הם בישלו אותו בסמובר.
  • לבישול טריק עממי מרתיחים מים, ממיסים שם דבש, מוסיפים תבלינים ונותנים לו להתבשל כחצי שעה.
  • היו גם "חדרי עישון שהופלו" שנמצאו במקומות הומים וצפופים של העיר. את תפקיד הדלפק מילא חלון גדול שננעץ בקיר הבית. ניקולאי גוגול השאיר סקיצה מצוינת של המכות באחד מפרקי הנשמות המתות: "... למטה הייתה חנות עם מלחציים, חבלים וסופגניות. ופנים אדומות כמו סמובר, כך שמרחוק אפשר היה לחשוב שיש שני סמוברים על החלון, אם סמובר אחד לא היה עם זקן שחור כמו המגרש. " במשך זמן רב, סביטנים לא אלכוהוליים החליפו את התה והקפה לעם הרוסי, הם שתו אותו כמה פעמים ביום.
  • Sbiten עם אלכוהול הוכן בעיקר בטברנות שאליהם ביקרו אנשים עשירים יותר.
  • לבישול סביטניה עם יין מביאים לרתיחה יין אדום יבש, ממיסים בו דבש, מוסיפים תבלינים ונותנים לו להתבשל למשך 30 דקות.
  • מלחים זרים כינו את המשקה הזה "יין חם רוסי".
  • הדמות הססגונית של המוכה באה לידי ביטוי בתחריטים ישנים, אריחי כיריים וציורים של אמנים רוסים רבים. המוכרים הנועזים של sbitn אפילו חדרו לבמת התיאטראות.

הערה

בשנת 1783 הועלתה בהצלחה תיאטרון בתיאטרון סנט פטרסבורג, שעלילתה הושאלה מהספר מסביליה. הסוחר ווודירב, האפוטרופוס של בת הסוחר של פאשה, רוצה להתחתן איתה, אבל פשה אוהב את הקצין. סביטר סטפן מתחייב לארגן את אושרה. אריה סוף השבוע של סטפן זכתה להצלחה הגדולה ביותר בקרב הציבור:
הנה סביט! הנה חם!
מי שלי?
כולם אוכלים את זה:
גם לוחם וגם מעדר,
רגל רץ
וכל האנשים הכנים.
רבותי ישרים!
בוא הנה!





סביטן הוא משקה חם מסורתי ברוסיה ובבלארוס. פלפל, ציפורן, קינמון, אגוז מוסקט, עלי דפנה, לפעמים בירה או אלכוהול מוסיפים למים רותחים עם דבש או סוכר.




מעל ספל של סביטניה


אחד הענפים של "עץ המשפחה" של "שתיית דבש" היה sbiten. כמו בלי ספק גלידה בתקופתנו, כך גם בלי שוט - רוכל - אי אפשר לדמיין את חיי הרחוב של עיר של מאות שנים.

האמנים, בני זמנם של הסביטנשצ'יקים, השאירו לנו את דימוייםיהם, והסופר יא. ב. קניאז'נין בשנת 1783 כתב "אופרה קומית" לתיאטרון, וכינה אותו "הסביטנשיק". הופעה זו מתחילה באריה של סטפן המוכה:

"הנה ננשך, הנה חם.
מי הורג את שלי!
מי אוכל את זה,
והלוחם והפקיד!
רגל וסקרהוד,
וכל האנשים הכנים.
רבותי כנים,
בוא הנה. "


משקה זה היה פופולרי ונפוץ במיוחד במאות 18-19.ידוע כי סביטן, כמשקה שימושי, ניתן מדי פעם לבוני האדמירליות בפקודת פיטר. בתחילת המאה ה -19 נהוג היה בתיאטראות סנט פטרסבורג לצאת לכיכר בזמן הפסקות ולשתות סביטנים.

סביטן עתיק
שרמטייבסקי הוא המכה המפורסמת של פטרסבורג.
ליטוגרפיה מציור של שצ'וקין. 1810s.


הוא שיכור לא רק כמשקה טעים, מתוק וחריף, אלא גם כמשקה מחמם במזג אוויר קר. בחורף הם לבשו סביטנים ריחניים בבקלאגי נחושת ענקיים עטופים בפשתן לבן ...

עבריינים רבים בישלו את המשקה הזה על פי המתכונים שלהם ושמרו אותם בסוד. היו סביטנים שהתפרסמו בזכות המיומנות שלהם בייצור סביטנים.

סביטן הוכן כדלקמן: סט של "שיקויים חריפים" המורכבים מעלי דפנה, קינמון, ציפורן, ג'ינג'ר, הל, אגוז מוסקט ולעיתים פלפל הוכנס למים רותחים יחד עם דבש.

כמה סביטנים ביתיים שתו אותו עם מיץ לימון או חמוציות, או שמנת.

מאוחר יותר, לרווחיות, החלו פגושים יוזמים להוסיף מולסה לדבש, שבמהרה החליפה לחלוטין את הדבש. סוכר שרוף הוכנס גם למולסה.

בבתים עשירים, בעודם רותחים תמיסה של דבש עם תבלינים, הם החלו להוסיף לבירה, חומץ, גלנגל, פלפל לקלחת, ולאחר הוספת וודקה צרפתית (קוניאק).

עם זאת, סביטנים כאלה לא היו נפוצים ועד מהרה יצאו מכלל שימוש והותירו זיכרון מעצמו בספרי בישול שפורסמו בתחילת המאה הקודמת.

עם התפשטות התה ופתיחת בתי התה, הסביטן חדל להיות מבוקש, והסביטנים נעלמו בהדרגה מרחובות העיר.

מעניין לציין שתערובת של תבלינים כתושים לתיבול מנות נקראה גם sbitnem. תערובת זו הייתה גם כן
על פי מגוון מתכונים. הנה אחד מהם: להפריד רבע קילו (102 גרם) פלפל, אותה כמות של ג'ינג'ר, ושמונה סלילים (34 גרם) כל אחד מהציפורן, אגוז מוסקט וקינמון, רבע קילו (102 גרם) אניס וכמה שיותר kisnese (הל), מערבבים הכל, מנפים דרך מסננת ומאחסנים בכלי זכוכית סגור במקום יבש. חלקם הוסיפו אבקה משמפניון מיובש או מורלים להרכב זה.

המשקה הרוסי הישן sbiten, שהוחדש על ידי מומחים קולינריים מיומנים, נכלל כעת בתפריט של חובבי המטבח הרוסי.

לאחר שטעמנו מספר סביטני, העדפנו סביטן המוגש במסעדת זרל בעיר ולדימיר.

המתכון לסביט זה הוא כדלקמן: עבור ליטר מים אחד, קחו 150 גרם סוכר ודבש, ציפורן, קינמון, ג'ינג'ר, הל, עלי דפנה 15 גרם כל אחד. מרתיחים 10-15 דקות.

V. סורוקין

נטליה פולט

1) המקור למאמר זה היה הספר "מחקרים על תזונה" - מוסקבה 1991, שהורכב על ידי מוגילני NP, Kovalev VM, עמ '263-266.
סביטן עתיק
סביטן עתיק
2) N. V. Gogol "Souls Dead" - מוסקבה, 1968, עמ '28.
סביטן עתיק
מנהל
נטליה פולט, תודה שהזכרת לי על הספר הזה "מאמרים על תזונה"

הרמתי אותו וקראתי אותו - מעניין מאוד! לא תמיד העיניים והידיים מושיטים יד לקרוא הכל

השארתי את הספר הזה על השולחן, אני אפרסם את החומר הזה ולא רק במדור שלי סקיצות על לחם ואוכל.
אגב, מהספר הזה לקחתי את החומר על "D. V. Kanshin" על מזנונים רגילים " https://Mcooker-iwn.icdself.com/index.php@option=com_smf&topic=137554.0, חומר נדיר על היוצר הרוסי הראשון ברוסיה "אנציקלופדיה תזונה", שיצא לאור בשנת 1885.

תודה שהזכרת
נטליה פולט
ציטוט: מנהל

נטליה פולט, תודה שהזכרת לי על הספר הזה "מאמרים על תזונה"

הרמתי אותו וקראתי אותו - מעניין מאוד! לא תמיד העיניים והידיים מושיטים יד לקרוא הכל

תודה שהזכרת
כן, הספר מעניין מאוד, הוא מכיל מתכונים למאכלים ישנים שנשכחו, ומצד שני יש גם אגדות בנושאים קולינריים.
מילבוק
לא למדתי את ההיסטוריה של סביטניה, אני יודע מה טעים ובריא. אז תודה על המתכון וההפניה. ניתן לראות שניסית לשחזר את ההגדרה הישנה, ​​זה כבר + ענק.
צְבִי
מתכון מעניין מאוד! הייתי רוצה לנסות .... מישהו בישל את זה? לדוגמא - הופ, פשוט להניח אותו או לעשות מרתח?
נטליה פולט
ציטוט: צבי

מישהו בישל את זה?
דוק, אז אני מפרסם את המתכון, כך שמישהו עשה
ציטוט: צבי

הופ, פשוט להניח אותו או לעשות מרתח?
כאן הכשות משמשת בתור תבלין ארומטי, פשוט שכבו פנימה.
אבל טעים במיוחד עם יין. כזה "יין חם עם דבש"

כל המתכונים

© מקוקר: המתכונים הטובים ביותר.

מפת אתר

אנו ממליצים לך לקרוא:

בחירה ותפעול של יצרני לחם