torturesru
גלידה היא מעדן עתיק מאוד. ההיסטוריה של המצאת הקינוח הפופולרי ביותר חוזרת לתקופת התרבויות העתיקות ביותר באסיה - סין ​​ומסופוטמיה. הגלידה העריצה את אלכסנדר הגדול, נפוליאון וג'ורג 'וושינגטון, וכמה אנשים רשמו עליה פטנט בבת אחת.

גלידה

הוא האמין כי ההיסטוריה של הגלידה חוזרת על פני 5000 שנים.

בשנת 3000 לפני הספירה, בבתים העשירים של סין, הוגשו לשולחן קינוחים הדומים במעורפל לגלידה - סינים עשירים אכלו על שלג וקרח מעורבב עם פרוסות תפוזים, לימונים וזרעי רימון. קיסר סין טנגגו אפילו העלה מתכון משלו להכנת תערובות קרח וחלב. המתכונים ושיטות האחסון נשמרו בסיווג וסווגו את דרכם רק במאה ה -11 לפני הספירה בספר "שי-קינג" - האוסף הקנוני של שירים עתיקים.

מקור קדום נוסף המתאר את השימוש במיצים צוננים במהלך הקציר הוא מכתביו של שלמה מלך ישראל. הערבים הקדומים אימצו גם את המסורת של צריכת גלידה. וגם יינות צוננים, מיצים ומוצרי חלב נצרכו על ידי היוונים הקדמונים, ואחריהם על ידי תרבויות אחרות. הרופא העתיק המפורסם היפוקרטס המליץ ​​גם על גלידות לקידום הבריאות.

המנהיג הצבאי הגדול ביותר של העת העתיקה, אלכסנדר הגדול, טופל בגלידה במהלך מסעותיו בהודו ובפרס. בזמנו הם העלו את הרעיון להקפיא פירות יער בשלג. עבדים נשלחו להרים בשלג, וכדי שהוא לא יימס הם ארגנו מירוצי ממסר מיוחדים. אגב, חייליו הם שהעלו את הרעיון להוסיף יין, דבש וחלב למים עם פירות.

שלג וקרח שימשו לייצור משקאות פירות מאז רומא העתיקה. בספרו "על האמנויות הקולינריות", מומחה הקולינריה האיטלקי המפורסם אפיסיוס שיתף לראשונה בחוויה שלו בהכנת משקאות קלים.

קינוחים קרים סיימו את הארוחות בחצרו של הקיסר נירון, שהורה להביא לו קרח הרים ולערבב אותו עם תוספות פירות. בעידן שלו (המאה ה -1 לספירה) כבר נעשה שימוש נרחב במיצים צוננים וממותקים. ראוי לציין כי שלג להכנתם נמסר מקרחונים אלפיניים רחוקים, ומרתפי קרח רחבי ידיים נבנו לאחסון שלג לטווח ארוך.

ישנם סיפורי גלידה מעניינים רבים הקשורים לגלידה. לדוגמא, בשנת 780 לספירה. ה. ח'ליף אל מהדי הצליח למסור קרון שלם של גמלים עמוסים בשלג הרים למכה. עובדה נוספת ומדהימה לא פחות, המצוטטת בכתביו של הנוסע הפרסי נסירי-כוזראו, אומרת כי בשנת 1040 לספירה. ה. שלג להכנת שתייה וגלידה הועבר לשולחנו של הסולטאן בקהיר מדי יום מהאזורים ההרריים בסוריה.

ברור שהגלידה הומצאה במקום בו, כמו בסין, מקומות חמים מתישים מתקיימים במקביל לאזורים מתחת לאפס. שילוב זה טבוע במדינות הדרום בעלות רכסי הרים. למשל, איראן, בה ההרים תופסים יותר ממחצית השטח.

ידוע שמאז ימי קדם הם למדו להשתמש בקרח ובשלג באופן רציונלי. באזורים מדבריים, בהם טמפרטורת היום יכולה להגיע ל -40 מעלות צלזיוס, היה צורך איכשהו לקרר את האוכל, אחרת הוא יתקלקל מהר מאוד. לשם כך בנו הפרסים את מה שמכונה יאכצ'אלס - מרתפים עמוקים שאת התקרה, הקירות והרצפה כיסו בשכבה עבה של תערובת מבודדת חום. זה כלל חלבוני ביצה, חול, חימר, שיער עזים, אפר, ליים. כאשר החומר הזה התייבש הוא גם הפך למים. כדי למזער את אובדן החום, הכניסה ליכחאל הייתה ממוקמת בצפון, במקום חשוך וקריר.מתקני אחסון כאלה התמלאו בגושי שלג קפואים שהובאו מההרים. הם שימשו גם להכנת מראית עין של גלידה, פלאודה - תערובת של אטריות, פירות, פיסטוקים, סירופ ורוד או לימון עם קרח קצוץ דק.

אֵירוֹפָּה

גלידה באיטליה

המטייל המפורסם מרקו פולו הציג כנראה את האירופאים גלידות שוב בתחילת המאה ה -14. המנה תוארה לראשונה בכתבי עת למסע בתחילת המאה ה -14. המטייל המפורסם, שביקר בסין, התאהב בגלידה כל כך עד שחזר למולדתו - לאיטליה - הוא לא היסס לחלוק כמה מתכונים להכנתה עם שפים מקומיים.

על פי האגדה, מרקו פולו החזיר מטיולו במזרח מתכון למעדן, שעבורו הם השתמשו לא רק בשלג, אלא גם בפטר כדי לקרר אותו. ומאז, מנה הדומה לשרבט בהחלט הייתה בתפריט האריסטוקרטים.

הגלידה עמדה אז במרכז התככים: השפים שמרו על המתכון בביטחון מוחלט, ועבור הלא יזמים הייצור שלו היה דומה לנס. בתחילה אוחסן קרח במקומות סגורים מיוחדים ושימש רק למשפחות מלכותיות ואפיפיורים. בהדרגה ייצור הקרח נעשה זול יותר.

המתכון לגלידה, הקרוב ביותר למודרני, נולד גם באיטליה. ליתר דיוק, בסיציליה. באי הגדול ביותר בים התיכון היה כל מה שצריך כדי ליצור קינוח צונן. ראשית כל - קנה סוכר, שאינו נפוץ באזורים אחרים באירופה, ממנו הופק סוכר.

הממתיק הידוע עוד מימי קדם - דבש לא מתאים במיוחד להכנת גלידה, מכיוון שכשהוא קופא, הוא מתגבש (וזה פשוט לא נדרש, הבעיה שנוזל הופך לגבישים מספיקה). בנוסף, תמיד גדלו עופות ובקר בסיציליה, מה שאומר שביצים וחלב - המרכיבים העיקריים לקינוח גלידה - תמיד היו בהישג יד. אבל אחד התנאים החשובים ביותר הוא שיש קרח (על רכסי ההרים איבליי, נברודי, לה מדוני, על הרי פלוריטן). קרח סיציליאני נשלח לכל רחבי איטליה ויוצא למלטה. לבסוף תושבי האי הזה כרתו זמן רב מלח ים. עד שהמציאו מקררים ומכונות גלידה חשמליות, זה היה הכרחי.

כדי להבהיר מדוע יש צורך במלח בהכנת מנה מתוקה, יש להסביר כיצד גלידה נבדלת מקינוחים קרים אחרים - מהפלודה הפרסית הנ"ל או מחלב קפוא, שבכפרים בסיביר גירדו ממנו שבבים בעזרת סכין ו אכל אותם עם דבש, ריבה או סוכר.

ההבדל הוא בעקביות: גלידה, גם אם היא מכילה חתיכות אגוזים, פירות או עוגיות, היא מסה שמנת הומוגנית, חלקה. ניתן להשיג אחידות כזו רק על ידי ערבוב רציף של החומר המצנן כך שלא נוצרים בו גבישים. קשה לשלב קירור ובחישה ללא עזרת חשמל: קרח נמס לאט, וגלידה מתמצקת לאט באותה מידה. יהיה צורך לערבב ברציפות במשך שעות רבות ברציפות. לעומת זאת מלח גורם לקרח להתמוסס הרבה יותר מהר, ובמקביל הוא לוקח חום מהסביבה, במיוחד מהתערובת המיועדת להקפאה.

אז הנה הטכנולוגיה הפשוטה ביותר לייצור גלידה ששימשה בהצלחה כבר כמה מאות שנים: מיכל עם מרכיבים הונח בקערה מלאה בקרח ומלח, ומסת החלב הוקצפה. המים המומסים התנקזו מעת לעת על ידי הוספת קרח חדש ומנת מלח. ואחרי כמה שעות הקינוח היה מוכן.

עם זאת, כל הסוד מתברר במוקדם או במאוחר. וכך קרה כאשר קתרין דה מדיצ'י הצעירה, שנישאה למלך הצרפתי הנרי השני, הביאה את השף שלה מאיטליה לצרפת - בנטלנטי המפורסמת, סמכות מוכרת בהכנת גלידה ומשקאות קלים.

לראשונה הוא טיפל בגלידה ב- 28 באוקטובר 1533 בסעודה לכבוד חתונתה של הכלה בת ה -14 קתרין דה מדיצ'י, הידועה בזכות הרומן "המלכה מרגוט" מאת אביו של אלכסנדר דיומאס. הגלידה כללה מכדורי קרח מלאים בפירות. בעתיד, המדיצ'י החלו לרוב לפנק אותם עם אורחים בארוחות חגיגיות ולפנק את בנה הנרי השלישי בפינוק.

הקינוח החדש זכה מיידית לאהדת בית המשפט הצרפתי. יועציו של המלך אף דרשו מהאיטלקים להכין גלידה בנוכחותם, ולאחר שהכירו את התהליך, החליטו לראות בטכנולוגיה ובמתכון סוד מדינה שיש להגן עליו כראוי, במיוחד מפני פשוטי העם.

די מהר, גלידה מוורסאי נדדה לנחלותיהם של אצילים צרפתים - למרות האיסורים החמורים ביותר על גילוי המתכון, שנחשב לסוד מדינה.

מאז, בבית המשפט בצרפת, נאכלת גלידה בכמויות רבות. אפילו גורמה כמו לואי ה -14 לא סירב לו. בשנת 1649 המומחה הקולינרי הצרפתי ג'רארד טיסיין העלה מתכון מקורי לקרם וניל קפוא - מחלב ושמנת. החידוש נקרא "גלידה נפוליטנית". לאחר מכן, המתכון לקינוח הקרח עודכן כל הזמן.

בשנת 1625 נישאה נכדתה של קתרין דה מדיצ'י, הנרייטה מריה, למלך המלך צ'רלס הראשון באנגליה. יחד עם הנסיכה הצרפתית, השף האישי ושף הקונדיטוריה שלה ג'רארד טיסיין, שידע רבים מסודות הכנת הגלידה, הגיעו לאנגליה. ראוי לציין שת'ייסין העז לחלוק את "סודותיו" רק לאחר הוצאתו להורג של צ'ארלס הראשון בשנת 1649. אז אנגליה שלטה גם בסודות ייצור הגלידה.

זנים חדשים רבים של קינוח זה הומצאו בצרפת בתקופת שלטונה של אוסטריה המלכה. פעם אחת, באחת הנשפים לכבוד בנה לואי ה -14, הוגשה לכל אורחת ביצת יען בכוס מוזהבת, שלמעשה התגלתה כגלידה טעימה.

המתכונים להכנת מעדן זה הגיעו לאמריקה, ככל הנראה, במאה ה -18, יחד עם המתיישבים האנגלים. בקבלות הפנים בהן אירח מושל מרילנד, ויליאם בלייד, באותן שנים, האורחים זכו לארטיקים ולמשקאות קלים. נשיאים אמריקאים רבים אהבו גם קינוח קר, למשל, ג'ורג 'וושינגטון, שהכין גלידה באופן אישי בחווה שלו בפאתי הר ורנון.

והיזם הקולינרי פיליפ לנזי, שהגיע לעולם החדש, אף פרסם בעיתוני ניו יורק כי הביא מתכונים לממתקים שונים, כולל גלידה, מלונדון, ועד מהרה הופיעו מעריצים רבים של המעדן החדש בקרב אוכלוסיית האוכלוסייה. החוף המזרחי של אמריקה.

וגלידות זמינות בדרך כלל בזכות רוח היזמות של האיטלקים. בשנת 1660, פרנצ'סקו פרוקופיו די קולטלי (1651-1727) פתח את הגלידרייה הראשונה בפריס מול תיאטרון קומדי פרנסייז. במולדתו, פלרמו, הוא היה דייג. בצרפת הוא החליט לנסות את מזלו בתחום ה"מתוק ", במיוחד מכיוון שירש מסבו מכונה לכריתת גלידה. ככל שניתן לשפוט, זה היה מכשיר פרימיטיבי: שתי מחבתות, שהוחדרו אחת לשנייה, ידית עם להבים מערבבים הוצמדה למכסה העליון.

בשנת 1782, בית הקפה הזה, ששמו פרוקופ בצרפתית, הציע ללקוחות עד שמונים סוגי גלידות. המוסד פורח עד היום.

בית הקפה הזה עם השם "הרוסי" הזה קיים עד היום. שרד גם תפריט ותיק, בו תוכלו לקרוא מה התבשל בין כותלי המוסד הזה במאה ה -18: "מים קפואים" עם סירופים שונים (ככל הנראה, משהו כמו גרניטה איטלקית מודרנית), סורבות פירות יער קרים, ארטיקים. הפופולריות של בית הקפה פרוקופ נוספה גם בכך שהבעלים קיבל פטנטים מלכותיים על מעדנים רבים שהוגשו רק שם.כתוצאה מכך ביקרו בבית הקפה דמויות מפורסמות רבות של המאה ה-18-19: דידרו, רוסו, מאראט, רובספייר, דוקטור גיליוטין, ז'ורז 'סנד, בלזק, דנטון.

נפוליאון בונפרטה היה בין הקבועים בבית הקפה פרוקופ. הוא התאהב בממתקי קרח עד כדי כך שאפילו בגלות לאי סנט הלנה הוא הורה לעצמו מנגנון להכנתם, שאנגלית רחומה אחת לא איחרה לשלוח אליו.

torturesru
הֶמְשֵׁך:

קולטלי מצא חסידים רבים: עד מהרה מסעדות קטנות המתמחות בגלידה מילאו את פריז כולה. היו במיוחד רבים מהם ברובע פאלה המלכותי. וכבר בשנת 1676, 250 קונדיטוריות פריזיות התאחדו בתאגיד יצרני הגלידה, בשנים אלו הן החלו לייצר גלידה בכל ימות השנה.

תחת נפוליאון השלישי (1852 - 1870), גלידה בכוסות וגלידה הופקה לראשונה בפריז (הגלידה המפורסמת מגיעה לכאורה מהעיר הצרפתית פלובייר-לה-במ) באיטליה - אוהבים גדולים לערבב את המדהים ביותר מוצרים, הם הגיעו עם גלידה בתוספת פירות, אגוזים, ליקר, חתיכות עוגיות ואפילו פרחים, באוסטריה - אייס קפה וגלידת שוקולד. בשלב זה מופיעים קצפת קפואה מעורבבת עם שקדים קצוצים דק ומרשינו, גלידת עלים עם תותים ושוקולד מגורר בצורת כיפה. גלידות חדשות שהוכנו לחגיגה אומצו במהירות בייצור המוני.

אז, באחת מקבלות הפנים של המשימה הסינית בפריז בשנת 1866, הוצע קינוח חדש - חביתה חמה מבחוץ, וגלידת ג'ינג'ר בפנים. זו הייתה מה שמכונה "חביתה מפתיעה", אשר פותחה על ידי שפים גרמנים. אנחנו יכולים רק לנחש כמה מתכוני גלידה מקוריים ואפילו ייחודיים נולדו מחוכמת הגאונות האנושית. למרבה הצער, ההיסטוריה שותקת לגבי רבים מהם.

רוּסִיָה

ברוסיה, האנשים השתמשו מזמן בסוגי הגלידה שלהם, מכיוון שבחורפים הקרים לא היה מחסור ב"קירור "להקפאת מטעמים. חזרה לקייב רוס הגשנו חלב קפוא חתוך דק. בכפרים בסיביר עד היום עקרות בית שומרות חלב על ידי הקפאתן בצלוחיות ו ... ערימת הקרח בערימה. בכפרים רבים הכינו לשרובטיד תערובת של גבינת קוטג 'קפואה, שמנת חמוצה, צימוקים וסוכר.

בגרסה "האירופית" הגלידה הופיעה בארצנו באמצע המאה ה -18 וזכתה מיד לפופולריות רבה. אז, הרוזן ליטא, שליח מסדר מלטה ברוסיה, שלקח מאוחר יותר אזרחות רוסית, אכל כמעט גלידה אחת. הם אומרים שעוד לפני מותו, לאחר שקיבל התוועדות, הוא הורה להגיש לו עשר מנות מהגלידה הטובה ביותר: "זה לא יקרה בגן עדן."

גלידה היתה אהובה לא רק בקרב פשוטי העם, אלא גם הייתה מיוצגת בתפריט בחצרותיהם של פיטר השלישי וקתרין השנייה. עצם הטכנולוגיה של ייצור גלידה באותם הימים הייתה פרימיטיבית למדי ואפשרה להשיג כמות קטנה של המוצר.

בזיכרונות המאה ה -19 אפשר למצוא זיכרונות נלהבים מההשפעה על ציבור הווזוב על קינוח מונט בלאן (הגלידה הושתתה ברום או בקוניאק והוצתה באש) או בהריסותיו הצבעוניות של מקדש עתיק עשוי גלידה. בצבעים שונים. ביצירת יצירות המופת הללו, השף קונדיטורים קפאו בכפור במשך שעות רבות, והמעדנים "חיו" כמה דקות, מכיוון שהם החלו מיד להמיס מחום הכיריים והנרות.

רק במאה ה -19 הופיעה מכונת הגלידה הראשונה ברוסיה. ייצור תעשייתי של גלידה נולד בארצנו רק בתחילת שנות ה -30 של המאה.

קנה מידה תעשייתי

גלידה בעבודת יד לא הייתה זולה ולכן לא נגישה. לפעמים התשוקה למעדן זה הובילה לטרגדיות של ממש. למשל, בשנת 1883 הורעלו 59 בני אדם למוות בפסטיבל הבפטיסטי בעיר קמדן האמריקאית. נכון, זו לא הייתה גלידה רגילה, אלא ... לשימוש חוזר.

אחרי הכל, כולם רצו ליהנות מהמתוק, אך לא רבים יכלו להרשות לעצמם.כך צצו המצאות כמו גלידת הכותנה של סמית ', חרוט צמר גפן, או גלידת המתודיסט של בראון, חרוט גומי. החוכמה הייתה לפזר מעט חלב ממותק על החרוט וללקק אותו, ולהעמיד פנים שהוא מחזיק גלידה אמיתית. על פי ה"ניו יורק טיימס ", שדיווח על אירוע ההרעלה העצוב, הבפטיסטים האומללים לא הבינו זאת ולעסו את גלידת החיקוי נקייה.

בתחילה, ייצור הגלידה התבסס על שימוש בקרח טבעי ובשלג, ולכן האנושות הייתה תלויה כל הזמן בגחמות הטבע. אך ההתקדמות הטכנולוגית בכל מקום הפכה את ייצור הגלידה בהדרגה והפכה אותה ממעדן נהדר של סלונים עשירים למוצר העומד לרשות כולם. חומרים ארכיוניים מאפשרים לנו לשחזר את הכרונולוגיה של התגליות בתחום ייצור הגלידה. היום נודע כי כבר בשנת 1525 כתב רופא מאפיליה סימר על השפעת הקירור של המלח. עם זאת, ייצור גלידות בנפחים גדולים יחסית התאפשר רק לאחר הצגת שיטות יעילות מספיק לייצור ואחסון קרח, מכשירי קירור ומכונות עם מערבלים ומגרסות.

בשנת 1834, ג'ון פרקין האמריקני רשם פטנט על הרעיון להשתמש באתר במנגנון מדחס. עשר שנים לאחר מכן קיבל האנגלי תומאס מאסטרס פטנט על מכונת גלידה, שהיתה כד פח עם מרית תלת-להבית מסתובבת המוקפת קרח, שלג, או תערובת של אחד מהם עם מלח, מלחי אמוניום, ניטראט, אמוניום חנקות או סידן כלורי. על פי תיאור הפטנט, מכונת המאסטרס עלולה להתקרר, כמו גם להקפיא ולהקציף גלידה בו זמנית.

בשנת 1843 המציאה האנגלית ננסי ג'ונסון יצרנית גלידה ידנית ופטנטה עליה. ננסי ג'ונסון המציאה מקפיא ידני להכנת גלידה בשנת 1846, אך לא היה לה מספיק כסף לארגן ייצור ציוד חדש. היה צריך למכור את הפטנט לאמריקאים. בשנת 1851 נפתח המפעל הראשון בבולטימור והייצר את הגלידה המסחרית הראשונה. ובמשך יותר מ -150 שנה תהליך שיפור המתכונים והטכנולוגיות לא נפסק ולו יום אחד.

מקפיא גלידה בעבודת יד שהומצא על ידי ננסי ג'ונסון בשנת 1843

בשנת 1848 פטנטו שתי מכונות גלידה בארצות הברית. אחד מהם הורכב ממכשיר עם שני גלילים קונצנטריים, אחד מהם היה מלא בקירור. בשנת 1860 יצר פרדיננד קארה את מכונת הקירור הראשונה לקליטה, שפועלת על סופג נוזלי ומוצק. ארבע שנים אחר כך שיפרה קארה את מכונת הדחיסה, שהשתמשה בפעם הראשונה בקירור חדש, אמוניה.

ייצור סדרתי של מקפיאים החל במחצית השנייה של המאה ה -19 על ידי ג'ייקוב פוסל בבולטימור. מעט מאוחר יותר הומצאו מכונות קירור, פותחו שיטות לייצור ואחסון קרח שאפשרו להפחית משמעותית את עוצמת העבודה, וכתוצאה מכך את עלות הגלידה. ובשנת 1904 אירחה סנט לואיס תערוכת גלידה בינלאומית, שהדגימה את מכונת כוס הוופלים האוטומטית הראשונה.

לפיכך, הטכניקה והטכנולוגיה של ייצור גלידות תעשייתיות שופרו ללא הרף. במספר מדינות החלו ליצור חברות מתמחות לייצור מכונות וציוד לייצור גלידה, שהפכה לתכונה נפוצה של בתי קפה בעיר. אך מאחורי תופעה שכיחה זו עמדה התקדמות מדעית מהירה בחקר תהליכי קירור. הוא זה שאיפשר לכמה חברות לשלוט בייצור מכונות וציוד לייצור גלידה תעשייתית.

בשנת 1919, מורה מאיווה, כריסטיאן נילסון, פיתח מתכון וטכנולוגיה לייצור גלידה מסוג חדש - המושרה בשוקולד, וב- 24 בינואר 1922 הוענק לו פטנט על הארטיק המפורסם - קרח מזוגג. קרם על מקל.נלסון הסיע את מוצריו לערים ונמכר, תוך שהוא מציג סרט על האסקימואים. החידוש נקרא לראשונה "פאי אסקימואי" - "פאי אסקימואי", אך מילה זו התקצרה מהר מאוד לפשט "אסקימו".

עם זאת, האליפות בייצור "ארטיק" בקרב האמריקאים מאותגרת על ידי הצרפתים.

הגלידה המזוגגת הראשונה בשנת 1921 הומצאה על ידי כריסטיאן נלסן מאיווה, וחברתו סטובר העניקה לה את השם - "פאי אסקימו", כלומר פאי אסקימואי בשנת 1979, אפילו חגגה חברת הצרפתית "ג'רווייס" את יום השנה ה -60. של ה"אסקימו ". עד תחילת המאה העשרים התמחה גרבייס בייצור גבינות, עד שאחד ממייסדיו, צ'רלס ג'רוויי, טעם את הארטיקים הפופולריים באמריקה. לאחר שחזר לצרפת הוא קיבל את הרעיון לכסות גלידה בציפוי שוקולד ו"לשים "אותה על מקל. על פי מקורות צרפתיים, השם "ארטיק" קם במקרה. באחד מבתי הקולנוע בפריז, שם מכר ג'רוויי את המוצרים המתוקים שלו, הוקרן סרט על חיי האסקימואים. ומכיוון שרפרטואר בתי הקולנוע באותם הימים התחלף לעיתים נדירות למדי, אחד הצופים השנונים שצפה בסרט על האסקימואים מספר פעמים ואכל תריסר מנות גלידה בשוקולד בתקופה זו כינה אותו "אסקימו".

לפיכך, הטכניקה והטכנולוגיה של ייצור גלידות תעשייתיות שופרו ללא הרף. במספר מדינות החלו להיווצר חברות מתמחות לייצור מכונות וציוד לייצור גלידה, שהפכה לתכונה נפוצה של בתי קפה בעיר. אך מאחורי תופעה שכיחה זו עמדה התקדמות מדעית מהירה בחקר תהליכי קירור. הוא זה שאיפשר לשלוט בייצור מכונות וציוד לייצור גלידה תעשייתית.

זנים חדשים, שהוכנו בהתאמה אישית לחגיגות, הפכו במהרה לייצור המוני, במיוחד בארצות הברית. מפעל הגלידות הראשון נוסד בבולטימור, אך עד מהרה הופיעו מפעלים כאלה בניו יורק, וושינגטון ושיקגו.

מודרניות

נ 'צ'רנישוב "גלידת נובגורוד", 1928

כיום הגלידה כבשה בתוקף את טעמם של אנשים ברחבי העולם ונמכרת כמעט בכל חנות מכולת. שפים יצרו אלפי מתכוני גלידה!

נ 'צ'רנישוב "גלידת נובגורוד", 1928

ולפיכך המאבק עבור הקונה הוא לא לכל החיים, אלא למוות. הזנים הטובים והיקרים ביותר מיוצרים ממוצרי טבע מובחרים על בסיס הטכנולוגיות המודרניות ביותר. ניתן לשפוט את איכות הגלידה כזו לפחות על ידי העובדה שללא כל חומרים משמרים ניתן לאחסן אותה במקרר בטמפרטורה של -20oС עד שנתיים וחצי.

בחיפוש אחר הביקוש הצרכני, מנהיגי השוק העולמי מעדכנים מדי שנה את מבחרם, אם כי ישנם כבר כמה אלפי שמות של עיטורי קרח. בין הלהיטים של השנים האחרונות ניתן למנות גלידה עם אגוזי מלך, גלידה עשויה מתה ירוק, גלידה עם עשבי תיבול. שלא לדבר על דומדמניות, אוכמניות, אננס, זנים מיוחדים המבוססים על יוגורטים חיים ... אי אפשר לרשום הכל.

וגלידה רכה - מדענים בריטים (שבקבוצתם הייתה מרגרט תאצ'ר הצעירה) העלו שיטה בה מוסיפים לגלידה פי שניים אוויר, ומקבלים גלידה "רכה"!

בשנות התשעים הוצגה גלידה עבה יותר. קטגוריה זו כוללת את בן וג'ריס, ביצ'דין והאגן-דאז. אגב, רובן מאטוס המציא את הגלידה שלו עוד בשנת 1960 וכינה אותה Haagen-Dazs כי זה נשמע דני.

באיזה מהם לבחור?

למעשה, כל גלידה היא תחליב מוקצף מקורר העשוי מתערובת של חלב, אולי שמנת, סוכר, לפעמים ביצים, לעתים קרובות מיצי פירות, פירות או ירקות שונים (אפילו דגים ופירות ים ביפן) בתוספת טעמים ותוספות שונות כגון אגוזים. או חתיכות קרמל.

תלוי בשיטת הייצור, הגלידה יכולה להיות מתובלת, רכה וביתית. רך, עם טמפרטורה של 5-7oС, מיוצר במסעדות ובתי קפה באמצעות ציוד מיוחד.אתה צריך לאכול את זה מיד, קינוחים כאלה לא מוכנים לעתיד. זה נראה כמו קרם.

גלידה מתובלת - תעשייתית. הוא מחולק למספר קבוצות - לפי סוג המוצר העיקרי והמילוי, ולפי האריזה. הנציגים העיקריים של קבוצת "חלב" - חלב, שמנת וגלידה - נבדלים זה מזה בתכולת השומן שלהם.

קבוצות אחרות הן פירות ופרי או פירות וארומטיים. ישנם גם מה שמכונה סוגים חובבניים, או תוצרת בית - על בסיס חלב, פירות, חלב חלב, רב שכבתי, עם חלבון ביצה ואפילו עם שומן קונדיטוריה.

עכשיו המספרים הספציפיים. הגלידה השמנה ביותר היא גלידה, אחוז השומן בה הוא 12-15% בממוצע.

היא נקראת על שם העיר הצרפתית פלומבייה, שם הומצאה לכאורה. לכאורה - כי בצרפת גלידה עשויה משמנת שקדים אנגלית בתוספת קצפת ופירות מסוכרים המושרים בוודקה דובדבן. יש לנו, כמובן, גלידה פשוטה יותר, אך עדיין - הגלידה השמנה והעתירה ביותר בקלוריות.

ואז - שמנת, עם אחוז שומן של 8-10%, ואז - חלב, שיש בו עוד פחות שומן, רק 2.8-3.5%. אין שומן חלב בגלידות הפירות והגרגרים ובקרח הפירות, משום שהם עשויים מפירות וגרגרים טריים וקפואים, מפירה, מיצים טבעיים, ריבה וריבות.

וכמובן שכל צרכן מעוניין באיכות הגלידה. וזה תלוי ישירות בערכו.

ראשית, מכיוון שמנת אמיתית, לא אבקתית, טרייה ואיכותית, פירות יער שונים, פירות, שוקולד ומרכיבים טבעיים אחרים עולים תמיד יותר ממוצרים מוגמרים למחצה, תרכיזים וצבעים. שנית, ציוד המאפשר שמירה על איכות המוצר המקורי הוא גם תענוג יקר, שאינו נגיש לחברות קטנות.

צֵל
שלום לך האופים!
בניית מפעל הגלידות הראשון בברית המועצות החלה בשנת 1932. בשנת 1936 הנציב העממי לברית המועצות למזון אנסטס מיקויאן הוציא הוראה, שאמרה: "צריך ואפשר להכין גלידה מוצר מזון המוני, לייצר אותה במחירים נוחים ...".

וב -4 בנובמבר 1937, הגלידה הסובייטית הראשונה הופקה בארגון המצויד בציוד האמריקני המודרני ביותר באותה תקופה, שהובא מארצות הברית על ידי מיקויאן. תפארתו נקבעה על ידי GOST 117-41 "גלידה, גלידת סנדה, פירות וגרגרים, ארומטיים", שהוצגה ב- 12 במרץ 1941 ואשר יכולה להיקרא אחד הסטנדרטים המחמירים בעולם. גלידה ביתית הופקה ללא שימוש בחומרים משמרים, ולכן היא הייתה טעימה וידידותית לסביבה. בנוסף, כוסות, לבניות וארטיקים ברחבי הארץ יוצרו באותה הטכנולוגיה והכילו רק שומני חלב.

עם זאת, מאז 1966 החלה להיות מיוצרת גלידה לא על פי התקן הממלכתי, אלא על פי התנאים הטכניים הבין-רפובליקניים, ומשנת 1980 - על פי התקן התעשייתי. בשנות ה -70 הפסיקו המיזמים להקצות את המייצב אגר-אגרואיד, ולא הייתה לכך השפעה מיטבית על עקביות ומצגת המוצר. עם זאת, הגלידה עדיין הייתה טעימה מכיוון שאיכותה נשלטה במערכת של 100 נקודות (עם הדרגה ל"פרמיום "ו"תוספת"). כמו כן, פיקוח קפדני הופעל על ידי הגורמים לפיקוח סחר ממלכתי, גוססטנדארט וגופי פיקוח סניטריים ואפידמיולוגיים.

היקף ייצור הגלידה במפעלי האחסון הקרים הסובייטים הגיע ל -450 אלף טון בשנה. גלידה סובייטית הייתה אהובה לא רק בארצנו, אלא גם בחו"ל: אלפיים טונות של מעדנים קרים יוצאו מדי שנה.

תחילת הסוף של הגלידה שלנו חפפה עם תחילת הפרסטרויקה של גורבצ'וב. בשנת 1986 הוחרגה מההוראה הטכנולוגית הערכה של 100 נקודות לגבי איכותו של "מוצר חלב מועשר באוויר" (זהו ההסבר למונח הטכני "גלידה"). ומאז 1990 מיוצרת גלידה על פי TU (מפרט טכני). במקביל ברוסיה היה זרימה של גלידה מיובאת באריזה בהירה, אך רחוקה מהאיכות הטובה ביותר. עד 42 אלף טון גלידה בשנה הגיעו לשוק הרוסי מאירופה, בעיקר מפולין.אין ספק שמדובר בארצץ ​​פולני, רוסים רבים עדיין זוכרים. זה לא היה קשור לגלידה שאנחנו רגילים אליה והיה לה טעם "כימי" ברור. בשלב זה, מי גבינה הופיע במוצר המקומי במקום חלב, שמן מהחי הוחלף בשמן לפתית, דקלים ופולי סויה. כיום, על פי נתוני איגוד הגלידות ומוצרי המזון הקפוא, ברוסיה 80% מהיצרנים (240 מתוך 300) מייצרים גלידה מחומרי גלם צמחיים. כמו כן, סוגים חדשים של גלידות החלו לכלול חלב מרוכז, צבעים, מתחלבים ומייצבים. באופן כללי נותרו רק זיכרונות מהטעם של גלידה "סובייטית" אמיתית ...

היסטוריה של גלידה
כך נראתה גלידה סובייטית אמיתית.
התווית העליונה מאפשרת לך לזהות אותה מאלף, והכוס הפריכה הרכה תמיד נלחצה על ידי אצבעות הקונים שבוחרים בה. ואף אחד לא מזלזל ...
צֵל
שלום לך האופים!
היסטוריה של גלידה

כל המתכונים

© מקוקר: המתכונים הטובים ביותר.

מפת אתר

אנו ממליצים לך לקרוא:

בחירה ותפעול של יצרני לחם