אלנקה
אני מבקש מכולם להציע את הטכנולוגיה של בורשט שולחן בישול.
הייתי רוצה שהארומה והטעם יהיו אופייניים.
אני כמעט אוקראיני, וכשנולדתי, גרתי שנים רבות, אני יודע לבשל היטב את הזנות הזו. אבל ... שלא שיניתי את זה לא מסתדר לי בורשט כזה.
אולי טכנולוגי בישול או טבחים יכולים לומר לי, אני בטוח שיש כאלה בפורום שלנו. אני אהיה אסיר תודה!

ikko4ka
Elenka69, סלק מבושל בנפרד בבורשט סטולובסקי בתוספת מרק וחומץ, ואז משולב עם הקפצת ירקות ותבשיל. שמתי מעט לימון קצוץ דק עם עור לפיקנטיות בהקפצה. בקייטרינג ציבורי יש מרקים עשירים מאוד, זו גם אחת הסיבות לטעימות של בורשט.
תושב קיץ
טעמו של בורשט תלוי בכמה מנה נתונה שאתם מכינים. מבשלים אותו בסיר 20 ליטר והוא יהיה סטולובסקי.

מאומת על ידי ניסיון אישי.
אלנקה
תושב קיץ
אני לא רק בשביל הכיף מומחים הסתובב. וגם קייטרינג הוא מסעדה טובה. אני לא חושב שהאוכל שם חסר טעם.
מבשלים אותו בסיר 20 ליטר והוא יהיה סטולובסקי.
בישלתי גם בורשט בנפח די גדול, אבל התוצאה היא זהה - בורשט ביתי טעים. אני חושב כמו כל עקרת בית טובה. הרבה בורשט, זה לא הרבה מים! בהתאם לכך, הסימנייה של כל המוצרים עולה.
אני מעוניין ב טֶכנוֹלוֹגִיָה!
ikko4ka, תודה! ומתי להכניס את כל הטיגון הזה למרק?
תושב קיץ
אלנקה, זו לא בדיחה. במסעדה בורשט אינו מבושל בסיר בישול, אלא בחדר האוכל שהם בישלו + הביאו לפי הטעם עם חומץ. = טעם וארומה ספציפיים. אני חושב שהמומחה יאשר זאת.
אנסטסיה
ושמתי שום גם בבורשט, כתוש במגרסה. כבר בסוף ממש אני מוסיפה אותו, במקביל כשאני מוסיפה עלי דפנה וגרגירי פלפל. כן, ובורשט גם נהיה טעים יותר כשהוא מוזרם, ביום השני הוא הרבה יותר טעים מזה.
ז'יווצ'יק
פעם שאלתי במזנון בבית החולים מדוע יש להם בורשט אדום כזה. הם אמרו לי שאני מוסיף מבושל סלק סלק.
רוז'אנה
ואני חייבת רק לקצוץ את השום, ואז לפזר מלח ולטחון אותו בקראש, ובאותה עת לטחון כמה גרגירי כוסברה עם ריסוק. שמתי את כל זה בבורשט בסוף, בתוספת מטאטא שמיר. אני קוטף אותו במיוחד במהלך הפריחה.
ובתוכנית ב- TONUS-TV ראיתי איך איליה לזרסון ממליץ לכתוש את השום בקליפה תחילה עם סכין שטוחה, ואז לקלף אותו ואז לקצוץ דק. הוא חושב שזו הדרך היחידה שבה השום מסוגל להפיץ את כל הזר הארומטי שלו. ניסיתי את זה, אהבתי את זה, אבל זה לא מאוד נוח לחתוך אותו.
וכדי להפוך את הבורשט לאדום, אני מגרף את הסלק עם רסק עגבניות ומוסיף חמאה. את הכל שמתי בבורשט בסוף ממש, 8-10 דקות לפני סיום הבישול.
הטבחית הישנה שלנו, שעבדה בקייטרינג ציבורי כל חייה, לימדה אותי להוסיף חמאה להקפצה. רק בישול יתר בחמאה נותן מראה מעורר תיאבון כל כך יפה למרקים ולבורשט.
ikko4ka
ומתי להכניס את כל הטיגון הזה למרק?
אנחנו מניחים את הקפצת הירקות לפני סיום הבישול.
אפשר גם להניח סלק מגורד מבושל, אבל אנחנו גם תבשילו אותו עם ירקות בתוספת חומץ ועגבנייה. ניתן להשתמש במלח כרוב כבוש במקום בחומץ. החומצה שומרת על הצבע האדום של הסלק.
כדי להפוך את הבורשט לסלק אדום של פגר עם רסק עגבניות
עגבניה מכילה גם חומצה (עגבנייה אמיתית), אך לא תמיד זה מספיק כדי לשמור על צבע.
ועדיין, אני רוצה לומר שוב - מרק בקייטרינג ציבורי מבושל בין 4 ל 6 שעות.אנחנו לא מבשלים ככה בבית.
אלנקה
תודה לכל מי שהגיב!
בֶּאֱמֶת,ikko4ka, בורשט סטולובסקי טוב נבדל במרק העשיר שלו. רודף אותי בורשט טעים בחדר האוכל לנופשים בעיירת נופש אחת בקרים. מעולם לא אכלתי בורשט כה טעים וארומטי בשום מקום (באופן כללי, אגב, כל המטבח שם היה מצוין).
אני חוזר ואומר, כאישה אוקראינית כמעט אמיתית ומארחת עם ניסיון רב, אני יודעת לבשל בורשט תוצרת בית עשיר וטעים. אבל אני לא יכול לרצות את עצמי בשום צורה שהיא.
אנסה את כל מה שהומלץ לי, זה עשוי לעבוד.
מנהל

69. אלנקה, תסתכל על המידע כאן, תלמד הרבה דברים מעניינים, אני מקווה שזה יהיה שימושי

לבוש לבורשט
https://Mcooker-iwn.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=6073.0
אלנקה
מנהל, תודה על השיעור המאלף של דריה אנדרייבנה! אהבתי את זה, במיוחד את הדקויות עם הפרופורציות ואת הרעיון עם תפוחי אדמה מגורדים. גדול! עם רוטב אצילי שכזה, תוכלו לבשל בורשט רזה טעים (בקיץ, שאני מאוד אוהב).
תודה על המדע! נראה שמצאתי את מה שרציתי!
מנהל

69. אלנקה , לבריאות

והמתכון מגיע ממתכונים ישנים של GOST!

אהבתי את הרעיון להלביש בורשט עם כרוב כבוש
אלנקה
אהבתי את הרעיון להלביש בורשט עם כרוב כבוש
כן, ואגב, גם. חובה לנסות. רק אני התבלבלתי שקוביות הקרח מונחות לאחר הבישול. הייתי מביא את זה לרתיחה במקום הזה. חס וחלילה שזה יתחמם למחרת!
מנהל

בהקשר הזה אני אכין סלק מוחמץ - מחר אסגור אותם בצנצנות - אתן לעמוד ולחמוץ.
דודה בסיה
ציטוט: Elenka69

רודף אותי בורשט טעים בחדר האוכל לנופשים בעיירת נופש אחת בקרים. מעולם לא אכלתי בורשט כה טעים וארומטי בשום מקום (באופן כללי, אגב, כל המטבח שם היה מצוין).
וכמה זמן אתם אוכלים את הבורשט הזה ?? אחרי הכל, רק קודם לכן היו לכל נקודות הלינה אותם מתכונים והיה הגיוני לקבוע "איך הם מבשלים בקייטרינג ציבורי?" דודה קאפה לכן, IMHO. זה לא קשור לקייטרינג, ככזה, אלא לבשל של בית הבראה הזה ..
החזרזיר שלי: הקפידו לבשל חתיכת בייקון עם הבשר, אותו אני טוחן במכתש עם שום כתוש ולא כתוש ולפני שתהיה מוכן לבורש
אלנקה
וכמה זמן אתם אוכלים את הבורשט הזה ??
דודה בסיה, אנו יכולים להניח שלאחרונה, אחרונה ושנה קודמת. טעמו זהה. חדר האוכל אינו בית מרפא, אלא חדר עירוני. המטבח כולו קלאסי עם מנות בינלאומיות מאוד ידועות מכל החלל הפוסט-סובייטי.
אני משתמש גם בשומן ושומן. הכל קשור להכנה נכונה של ההלבשה (כמו מנהל). בדרך כלל אני מבשל בדרך, ככל הנראה, כל מזרח אוקראינה מכינה: אני שם את הסלק הראשון במרק הרותח. כך סבתי, אמי, כל העובדים בעבודה (היא זיהתה). הבורשט דווקא יוצא טעים, הם משבחים אותו בבית. אני יכול לראות את זהאין מה לעשות.
ז'יווצ'יק
אני מוסיף לבורש קוואס סלק, מוקפצים ירקות בשמן צמחי. ושומן חזיר (שומן פנימי מומס) 1: 1, אני אף פעם לא מוסיף רסק עגבניות, אלא במקום זה עגבניות טריות אם זה קיץ-סתיו, ואם זה חורף-אביב, אז משומרים מוכנים במיוחד. אני יכול להוסיף גם פלפל מתוק, מגורד על פומפיה, כי אני לא אוהב נתחי פלפל גדולים, אבל כאן נשאר הטעם והריח.
הקפידו לבשל עם שעועית. שמתי כרוב ממש בסוף הבישול, כי גם אני לא אוהב כרוב מבושל מדי.
רק פטרוזיליה ירוקה. לתבלין, חתיכה קטנה של פלפל חריף (היא צומחת על אדן החלון שלי) ואני יכולה להוסיף גם חתיכה זעירה של בייקון כתוש ישן. ממנו הבורשט מקבל ריח כמו מהתנור.
כמובן שלא מדובר בבורשט של מזנון, אבל שיתפתי בסודות שלי, אולי זה יועיל למישהו.
רוז'אנה


לבוש לבורשט
https://Mcooker-iwn.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=6073.0

[/ ציטוט]

עשיתי לבוש לבורשט! איכות 5+.העיקר שתוכלו לבשל לשימוש עתידי ואז לא לטרוח בכביסה ובחיתוך. משקי בית כיום אינם מעריכים אף תחנת דלק אחרת כמו זו! מנהל, תודה רבה על הפופולריות של המתכון הזה.
35
ועדיין, אני רוצה לומר שוב - מרק בקייטרינג ציבורי מבושל בין 4 ל 6 שעות. אנחנו לא מבשלים ככה בבית.

למה אנחנו לא מבשלים ?! זו הדרך היחידה שאני מבשל ... אולי החינוך של טכנולוג טכנולוגי להכנת אוכל משפיע ... אולי סבתי מאוקראינה (אגב, היא עבדה כשף כל חייה) בישלה בדיוק את זה. אני אף פעם לא מבשלת בשר במהירות, אני מבשלת מרק בערב, ובבוקר אני כבר מכינה מרק, בורש וכו 'לימדו אותי ככה בתקופה הסובייטית - לבשל על אש נמוכה מאוד, עם המכסה בקערה ולפחות 4 שעות ... כולם אוהבים מנות ראשונות!
ikko4ka
kleskox35, אבל אף פעם אין לי מספיק זמן לבשל מרק כל כך הרבה.
למרות שגם אני מבשל טוב. כמו שאמר חבר אחד על המשפחה שלנו, אין צורך להכין כת מאוכל!
אלנקה
אני מבשל מרק בערב, ובבוקר אני כבר מכין מרק, בורש וכו 'לימדו אותי ככה בתקופה הסובייטית - לבשל על אש נמוכה מאוד, עם מכסה פתוח ובמשך לפחות 4 שעות ...

35, אני גם מבשל מרק כמעט ככה. נכון, אני מנקזת את המים הראשונים לאחר הרתיחה, ומבשלת את מרק עצם הבשר במשך 2.5-3.5 שעות (מתחת למכסה סגור על האש הנמוכה ביותר), תלוי בסוג ובקשיות הבשר. אבל למחרת נאסף היטב שומן אם אינך רוצה שומן.
אני אבשל מרק היום, ומחר - בורשט "חדש".

אף פעם אין לי מספיק זמן לבשל מרק כל כך הרבה.

ikko4ka, אבל לבישול מרק זמן רב, אפשר לומר, אינו נחוץ. זה מבושל לעצמו בערב בזמן שאני נח. העיקר לבשל אותו מראש.

תודה שוב ליעוץ!
35
Elenka69, אז אני גם מבשל במרק משני, אני מנקז את הראשון אחרי הרתיחה, בזמננו זה חיוני. ואני פותח מעט את המכסה לשקיפות המרק, כשהוא סגור הוא הופך להיות מעונן. אבל זה לא משנה, במיוחד לבורשט.
אלנקה
אֶמֶת? ותמיד אני מקבל מרק שקוף. ואני מבשלת בשר ג'לי כזה, שקוף - כמעט כמו דמעה (רק צהוב, כי + בצל בקליפה ובגזר).
ואולי בגלל זה זה קודר כי אחרי המרק הראשון אני שוטף את הבשר ואת המחבת היטב.
ז'יווצ'יק
ציטוט: Elenka69

ואולי בגלל זה זה קודר כי אחרי המרק הראשון אני שוטף את הבשר ואת המחבת היטב.

זה מובן מאליו. והסיבה העיקרית לשקיפות המרק היא שהיא מבושלת על להבה זעירה. ובקושי מגרגר.
וזה ירתח, הוא בהחלט יהיה לבן.
ז'יווצ'יק
מצאתי מתכון על פי ברית המועצות GOST

בורשט עם כרוב ותפוחי אדמה

סלק 200 160
כרוב טרי 100 80
או כבושים 86 60
תפוחי אדמה 107 80
גזר 50 40
פטרוזיליה (שורש) 13 10
בצל 48 40
מחית עגבניות 30 30
שמן בישול 20 20
סוכר 10 10
חומץ 3% 16 16
מרק או מים 800 800
שקע 1000
במרק או במים רותחים שמים קצוצים טריים
כרוב, מביאים לרתיחה, ואז מוסיפים קצוצים
תפוחי אדמה בקוביות, להרתיח, 10-15 דקות, לשים שחום
ירקות, סלק מבושל או מבושל ובורש מבושל עד
נְכוֹנוּת. מלח מוסף 5-10 דקות לפני סיום הבישול,
סוכר, תבלינים. כשאתה משתמש בכרוב כבוש, תבשיל אותו
הטופס מוחדר לבורשט יחד עם סלק. ניתן לתבל את בורשט
קמח שחום, מדולל במרק או מים (10 גרם קמח
עבור 1000 גרם בורש).
ז'יווצ'יק
אבל על פי GOST

בורש אוקראיני

בקר 77, סלק 75, כרוב 100, תפוחי אדמה 133, גזר 25, שורש פטרוזיליה 10, בצל 18, שום 2, מחית עגבניות 20, קמח חיטה 3, בייקון 5, שומן חזיר 10, סוכר 5, חומץ 3% 5, פלפל 0.01 , עלה דפנה 0.01, פלפל אנגלי 13, שמנת חמוצה 15, פטרוזיליה ושמיר 5.
יציאה 500.

בשר מונח במרק עצמות רותח, מבושל עד שהוא רך, מוסר וחותך למנות. חותכים את הסלק לרצועות, ממליחים, מפזרים חומץ, מוסיפים שומן ממרק בשר, סוכר, מחית עגבניות ותבשיל עד לחצי בישול. גזר ופטרוזיליה, קצוצים לרצועות, בצל, קצוצים לפרוסות, מוקפצים קלות בשומן.
מכניסים תפוחי אדמה חתוכים לטריזים במרק רותח מסנן, מביאים לרתיחה, מוסיפים כרוב חתוך לרצועות גדולות ומרתיחים 10-15 דקות. לאחר מכן שמים את הסלק הקלוט, הירקות המוקפצים, הפלפל הקצוץ, הקמח המוקפץ המדולל במרק ומבושל במשך 5 דקות.לאחר מכן, מתבלים את הבורש בשומן חזיר, כתוש בשום, כמו גם מלח ותבלינים, מביאים לרתיחה ומזלפים למשך 10 - 15 דקות. בהגשה שמים בצלחת חתיכת בשר מבושל, שמנת חמוצה ומפזרים עשבי תיבול קצוצים דק.
מומלץ להגיש בורש עם פמפושקי שום.
אלנקה
מרק בורשט וכרוב - טיפים ומתכונים לבישול
הנה אני עם הבורשט שלי!
אתמול בערב בישלתי מרק על חזה בקר. ובבוקר - בורשט. בישלתי לפי המתכון שהציעה רומא עם סטייה קטנה: קצת יותר כרוב ותפוחי אדמה. תפוחי אדמה מגורדים לגזר קוריאני, כמו גם סלק וגזר. הכל התגלה כקוביות דקות למדי. אהבתי את הארומה של סלק מבושל לשזיף. שמן. כבר בשלב זה הבנתי שאשיג את מבוקשי. בישלתי על עגבניות בשלות טריות. השאר הכל לפי המתכון.
הבורשט התגלה כלא רק טעים, אלא טעים במיוחד!
אכלתי איתם ארוחת בוקר! הבנתי שמדובר בבורשט במוסקבה, איפשהו שאכלתי אותו פעם.
תודה לכולכם על עצתכם, בפעם הבאה אנסה את ז'יווצ'יק בורשט.
תודה מיוחדת ותודה מנהל לעזרתך בזמן!
לואיזיה
קראתי את כל הטמקה והבנתי שזה שימושי, שהחלטנו לחלוק את הטריקים להכנת מנה כזו כמו בורשט. בורש לא רק מתגלה כשונה עבור כל עקרת בית, אלא שישנן גם וריאציות ומתכונים רבים.

לדוגמא, אנסה חמאה לבישול סלק.

רק אני לא יכול להסכים עם כותרת הנושא.

ובכן, לא אכלתי בורשט בקייטרינג ציבורי יותר טעים מתוצרת בית!

ikko4ka, אל תיעלב, כנראה, לא פגשתי שפים אמיתיים.
גם כשהזמינו בורשט לטיפול בזרים במסעדה בחרשצ'אטיק בקייב!

צולבות
אחר צהריים טובים, Yelenka69! יש לי מתכון אחד לאחד כמו של ז'יווצ'יק. הדבר היחיד שאני יכול להוסיף זה לבישול מרק עצם בשר: העצמות המופרדות מהבשר נקצצות לחתיכות 15 ס"מ. לשים על תחתית התבשיל, בשר מעל, לשפוך את האולם. מים ולשים על אש נמוכה. לאחר הרתיחה מסירים את הקצף. לאחר שעתיים של בישול מסירים את הבשר והעצמות ממשיכות להתבשל עוד 4 שעות. המרק המוגמר מסונן. מוסיפים חומץ לסלק לפני שתמשיך כדי לשמור על צבעו. בורש מבושל עם מכסה סגור. אחד התנאים העיקריים להכנה נכונה הוא רצף הנחת הירקות ובישולם כדלקמן: כרוב - 20-30 דקות. תפוחי אדמה שלמים -25-30, קצוצים-12-15, סלק מבושל-10-15, שעועית 1-2 שעות. ובכן, זה קשור לטכנולוגיה, אבל מה שלמדתי לעצמי במשך 3 שנות לימוד, אם אתה רוצה להיות בריא, לא לכלול מרקים, בורשט בבשר ומרק עצמות, אני חושב שאנשים רבים יודעים שהוא מכיל חומרים ממצים שמופקדים על המפרקים ובכלי הדם. אסור לתבל סלטים במיונז, מכיוון שהוא מאט את תהליך העיכול והסלט מתחיל לחמץ במערכת העיכול שלנו, כתוצאה מכך, כל החומרים השימושיים אינם נספגים בגוף, הוא אינו מקבל שום תועלת פרט לכבד. בקיבה, עדיף להשתמש בראסט. שמנים ותלבושות על בסיסם. השתמש בחומץ ענבים, בחומץ תפוחים, אך לא באלכוהול.
MariV
אם זה לא מבושל במרק בשר, אז זה יהיה בורשט מזויף!
בהחלט על פי הטכנולוגיה - כן, הם מוסיפים חומץ, ולא סיידר תפוחים - הטעם הוא ספציפי, אבל רגיל.
ועקרות הבית מנסות להסתדר בלי חומץ, עם עגבניות.
אלנקה
קרוסבי, תודה על תשובתך והתייעצותך!
ערך ואינפורמטיבי!
עקרות בית מנסות להסתדר בלי חומץ, עם עגבניות
אני מסכים איתך, למשל, אני מתסיס עגבניות, ואז מעביר אותם דרך מסחטת מיץ ומרתיח אותם. אני סוגר אותו בצנצנות סטריליות לקראת החורף. מתברר רוטב עגבניות חמוץ לבורשט. למדתי את זה מסבתא שלי, והיא עדיין מבשלת מצוין בגיל 84.
אלנקה
אולי אתה מכיר גם את המתכון להכנת עגבנייה מתחת למכסה להלבשת בורשט או משהו כמו רוטב ביתי, שתף פליז
אני יכול לספר לך איך אני קוצר עגבניות לבורשט
אני לוקח עגבניות בשריות בשלות, חתוכות ל 1/2 או 1/4, מלח בקערה בעין, כך שהיא הייתה מלוחה, אני מוסיפה שמיר או פטרוזיליה עם זרדים.ואז שמתי אותו היטב בצנצנת 3 ליטר או בסיר תחת דיכוי. עגבניות מיוצרות במיץ משלהן. אני משאיר את זה לתסיסה לכמה ימים. 1, 2 פעמים ביום, רצוי לתקוע עם מקל כמו כרוב כבוש. המוכנות נקבעת לפי הטעם והריח, עור העגבנייה המוגמרת משתרך מאחור. עגבניות כבושות עם טעם אופייני. כמה זמן הם יעמדו לא אגיד - זה תלוי בטמפרטורה בחדר. עכשיו חם, כל כך מהר, בדרך כלל שמתי אותו במרפסת. ואז אני מעביר אותם דרך מסחטת מיץ או משפשף אותם באמצעות חומר צבע. אני מרתיח אותו ומרתיח אותו מעט, שופך אותו לצנצנות סטריליות וסוגר אותו. זה אפשרי תוך 10 דקות. עד סוף הבישול מוסיפים פלפל קצוץ.
מתברר רוטב חמוץ טעים לבורשט, בבורשט כזה לא צריך חומץ.
אבל אני אוהב בורשט רזה, אפילו בלי שעועית. לא אכלתי עם דגים, אבל עם קרפיון מטוגן שיבחו אותי מאוד על בורשט.
אני אתמוך בקרוסבי בנושא "לחם בריא". בהתחלה, במשך החודשיים הראשונים, אנו גם מאכלים את עצמנו בלחמים שונים, אך כעת אנו אוכלים רק את הלחם של אתמול ואת זה שהוא פשוט יותר. אבל אני יודע שילדיי לא אוכלים שום כיפה הפורחת עם עובש רב צבעוני במשך 2-3 ימים. והלחם שלי לא הולך רע.
סלסטין
"בּוֹרשְׁט

בורש הוא מנה קלאסית של המטבח הסלאבי. בורשט הוא מרק ירקות סמיך, שהמרכיב העיקרי שלו הוא סלק. השאר תלוי רק בך. בורשט יכול להיות במרק בשר, ואולי רזה, אולי עם עגבניות או רסק עגבניות, עם פלפלים מתוקים, סלרי ואפילו דגים. מוסקבה, אוקראינית או ליטאית, עם סופגניות, שזיפים מיובשים או פטריות, חיל הים או ההטמן - הרשימה עוד ארוכה. אבל כל זה בורשט. בתיאבון, ארומטי, מבושל באהבה, הוא יהפוך לקישוט של כל ארוחת ערב. "חנות מכולת.
צולבות
תודה Elenka69 על המתכון בשבוע הבא אני בהחלט אנסה אותו, מכיוון שהעגבניות שהיו זמינות ודרשו עיבוד מיידי מצאו, לאחר חיפוש ממושך, שימוש בחפירת מתכון לרוטב הדומה לקטשופ בטעמו, רק על ידי העקביות של דק יותר ועם גרגירי עגבניות, אני חושב שזה יהיה אפשרי גם בבורש :) ולגבי לחם ביתי, אתה אופה מאותם מרכיבים שאתה צריך, ולא מכל חומר מגעיל שנדחף ללחם כך שייצא יותר רווח את היצרן ואנחנו מרעילים את עצמנו. אני לא יודע איפה איך, אבל בעיר שלי לא ראיתי דגנים מלאים, לחם שיבולת שועל וכו ', אז זה יצרן לחם
מנהל

מתכונים אלה למרק בורשט וכרוב וטיפים להכנתם לקוחים מהספר "עזרה קולינרית" מאת איליה לזרסון.

בּוֹרשְׁט

מהו שולחן רוסי, אך ללא בורשט?! או, אפילו יותר מכך, אוקראינית? באופן כללי, אני חושב שכל עקרת בית צריכה קודם כל להיות מסוגלת לבשל בורש, ורק אחר כך כל השאר. ונתחיל בהכנת בורשט.

הספרות הקולינרית מציעה שתי שיטות עיקריות לבישולה: סלק גולמי מבושל במרק, או סלק מבושל בנפרד ומתובל במרק בסוף הבישול, לכן, לפני שנדבר על העדפותיי, אני רואה לנכון לתת תחילה פירוט מספיק תיאור שתי השיטות הללו שיעזרו לכם, אני מקווה, להסיק את המסקנות הנכונות.

כך, הדרך הראשונה לבשל בורשט.
אנחנו מבשלים מרק: בשר, בשר ועצם או עוף, זה לא משנה. יש צורך לקחת סלק גולמי, לשטוף אותם, לקלף אותם, לחתוך אותם לרצועות (או לגרד אותם על פומפיה גסה - מי שאוהב אותם) ולהרחיק אותם.
הקפצה היא חימום איטי ועדין בשומן ללא היווצרות קרום של מוצר מסוים. אני אוהב להקפיץ תערובת של ירקות וחמאה ביחס של 1: 1.

העבירו את הסלק בתבנית עמוקה ועבה דפנות, ואז הוסיפו לו מעט עגבנייה וחומץ. אני גם אוהב להוסיף קצת סוכר.
מדוע סלק זקוק לחומץ? הגדלת חומציות הסביבה מונעת אובדן צבע סלק. סלק במחבת מובא למוכנות, כלומר עד שהוא רך. זכרו שהוספת חומץ מאריכה את זמן הבישול.אם לא הייתה חומצה, הסלק היה מוכן מהר יותר, אך שמירת צבע לבורשט היא חשובה להפליא לדעתי.

בזמן שהסלק מתבשל, הכינו את הירקות: כרוב ותפוחי אדמה. קוצצים את הכרוב לפרוסות, חותכים את תפוחי האדמה לפרוסות, קוביות או טריזים קטנים. טובלים תפוחי אדמה וכרוב במרק המוגמר, או ליתר דיוק תפוחי אדמה או כרוב, תלוי מה לוקח יותר זמן לבשל. בואו נגיד שכרוב מוקדם מתבשל מהר יותר מתפוחי אדמה, לכן שמנו תחילה את תפוחי האדמה בתוך המרק הרותח, וכרוב אחר כך. כרוב מאוחר מתבשל באותה שעה בערך כמו תפוחי אדמה, כך שאפשר להוסיף אותם במקביל.

במחבת אחרת הקפיצו גזר קצוץ או מגורר גס ושורש בצל וסלרי קצוץ בחצי טבעות. עכשיו עלינו "לאסוף" את הבורשט ביחד. בהתחלה, או ליתר דיוק, כאשר הכרוב ותפוחי האדמה כמעט מוכנים, עליכם לשים את הקפצת הירקות, כלומר בצל עם גזר ושורש סלרי. תנו לבורשט לרתוח והכניסו את הסלק החמין ברגע האחרון ממש. הכל מביא שוב לרתיחה, ורק אז אנחנו מתבלים בתבלינים: עלה דפנה, ונניח, פלפל שחור גרוס. מכבים את החימום, מכסים במכסה ונותנים לבורשט להתבשל מעט.
ברגע האחרון ממש, כשהבורשט כבר הוסר מהחום, אני אוהב להכניס אליו שום כתוש. התוצאה היא הגרסה האוקראינית.

אגב, לגבי האפשרויות. אמרתי את הגרסה "האוקראינית", ופתאום, על ידי אסוציאציה פשוטה, המונח הקולינרי כיוון את מחשבותיי לאזור רחוק מהנאות גסטרונומיות: נזכרתי בסיפור העצוב של החלוקה הנוכחית של צי הים השחור ...
חשבתי: "איזה סוג של בורשט יתבשל בסופו של דבר בים השחור:" אוקראיני "או" מוסקבה "? .."
השאלה קשה, לא? אחרי הכל, אנחנו מדברים על סדרי עדיפויות לאומיים ... אתה לא יכול לפגוע באף אחד. אני מעז להציע את התשובה הנכונה היחידה, לדעתי: ברוך השם, יש גם מתכון לבורשט "ימי".
ואיך המלחים אהבו את זה והכינו אותו באופן מסורתי, גם אם הם ממשיכים באותו אופן, אם רק הכל היה שליו וטוב בחצי האי קרים! אני מקווה שהבדיחה העצובה והפשוטה שלי עם צלילים גיאופוליטיים לא קלקלה את התיאבון?
וכדי שתהיה הבנה הדדית מוחלטת, אתעכב בקצרה על המוזרויות של המתכונים והכנת בורשט "מוסקבה" ו"ים ".

חיל הים של בורשט
בעידן צי השייט, שנסע להפלגות ארוכות, לקחו איתם מלחים חביות קורנביף. בורשט בושל איתו, בטעם שופע עם פלפל אדום. עכשיו קורנביף נעלם מחיי היומיום שלנו, "ים" בורשט מכינים על ידי הכנסת בשר מעושן לתוכו. עבור השאר, בורשט מבושל כרגיל, אך ירקות נחתכים לפרוסות, וכרוב נחתך ל"משבצות "(ריבועים).

בורשקה במוסקבה
הוא מבושל ללא תפוחי אדמה, מוסיפים בשר קצוץ, חזיר, נקניקים.

להכנת בורשט בדרך השנייה משתמשים בסלק, מבושל מראש, עם קליפה. במקרה זה, הכנת ירקות וגזר, בצל ושורשים לבנים תהיה שונה במקצת. אנו מקפיצים שורש בצל, גזר וסלרי עם שמן צמחי ומעט חמאה. ואז מוסיפים את העגבניה ומעט סוכר. הקפצת הירקות מוכנה.

השלב הבא של ההכנה הוא לקלף את כל הסלק המבושל מראש ולחתוך אותם לרצועות או לשפשף אותם על פומפיה גסה. ואז אנחנו שוב "אוספים" בורשט כדלקמן.

מרק הוא בסיס נוזלי לבורשט, כרוב, תפוחי אדמה - כולם פועלים על פי אותם חוקים. ואז מוסיפים מוקפצים: גזר, בצל, שורש לבן, עגבנייה בתוספת סוכר. ברגע האחרון, הוסיפו סלק מבושל מגורר או קצוץ. כך מתפרשת הכנת בורשט של הספר. כל זה נכון. אך התרגול מבצע התאמות משלו.

לדוגמא, אני תמיד מחמצת בנוסף בורשט, או יותר נכון לא בורשט, אלא בסיס נוזלי, שכבר מכיל הכל חוץ מסלק. יוצקים מעט חומץ ישירות לנוזל ורק אז מוסיפים את הסלק המבושל עם עגבנייה, חומץ וסוכר. בשיטה זו הצבע נשמר טוב יותר. חומץ, כמובן, אתה צריך לשפוך כמות סבירה, שלא תהפוך את הבורשט לחמצמץ מדי.עד כמה שזה נראה מוזר, טרם נכתבו על כך ספרי בישול.

כעת מתברר כי השיטה הראשונה לבישול בורשט עם סלק קצוץ ואז מבושל היא ארוכה למדי ולוקחת זמן רב יותר. השיטה השנייה מהירה יותר, מכיוון שנניח, בזמן שמרקחים את המרק, אפשר לבשל בו זמנית את הסלק בסיר אחר.

אני מאוד אוהבת לשלב בסיר אחד מרק בישול וסלק רותח. באופן טבעי, אתה צריך לקלף את הסלק ולהכניס את כל הפקעת ישירות למרק. ואז המרק יהיה מוכן במקביל לסלק. כמובן שלא אמורה להיות כאן שום חומצה, מכיוון שהבשר עדיין מבושל וחשוב לנו שהבשר יהיה רך, כך שלא יתרחשו תגובות נוספות במנה שלנו.

אך משטח הסלק והמרק הופך חום-חום, וזה לא מאוד אסתטי. מצד שני, בתוך הסלק עדיין בהירים ויפים. לכן, שינוי צבע השכבות העליונות שלה לא משנה. יתר על כן, תהליך הבישול מתנהל לפי השיטה השנייה, וכאשר סלק מוכן מוכן, קצוץ או מגורד נופל לבסיס מחומצן מראש, אז הצבע החום העיקרי הולך לאיבוד וצבע טבעי שורר.

על ההעדפות שלי: כשיש לי זמן, אני מבשל בורשט בדרך הראשונה והארוכה, וכשהזמן קצר, ואז בדרך השנייה והמהירה יותר. אני אוהב יותר את הטעם של בורשט מבושל לפי השיטה הראשונה, אבל הצבע תמיד יפה יותר בבורשט מבושל בשיטה השנייה.

וגם - כמה מילים על תפוחי אדמה בבורשט. זה לא הגיוני לבשל בורשט לארוחת ערב אחת. נהוג לבשל אותו מספר ימים ואין שום דבר רע בכך. לדעתי זה עושה את בורשט טעים יותר, כמו מרק כרוב, אגב. עם זאת, אם הבורשט נועד לשמש מספר ימים, זה לא טוב מאוד לבשל אותו עם תפוחי אדמה. מכיוון שתפוחי אדמה כבר ביום השני לאחסון בורשט במקרר הופכים להיות קשים למדי, מכיוון שהם נמצאים בסביבה החומצית של בורשט. מתברר שעדיף לבשל בורש 2-3 ימים בלי תפוחי אדמה בכלל?

אנשים חכמים מצאו דרך לבשל בורש עם תפוחי אדמה מבלי לאבד את טעמם בעת אחסון בורש. אך זה חל בעיקר בבישולו לפי השיטה הראשונה. כאשר סולים מוקפצים עם עגבניה, חומץ ומעט סוכר, אי שם באמצע התהליך הזה, מוסיפים לסלק תפוחי אדמה, קלופים ומגוררים באופן טבעי על פומפייה גסה, מערבבים ומובילים יחד למוכנות.

תפוחי אדמה מגורדים לא יראו בבורשט, מכיוון שהם יהיו צבעוניים בעוצמה עם צבע סלק. אבל, עם זאת, טעמו יורגש, תפוחי אדמה בצורה זו אינם מתקשים בבורשט ביום השני והשלישי. וחשוב מכך, תפוחי אדמה משפרים את העקביות של בורשט. בעבר, בתום הבישול, מרקים תובלו בנפיחות קמח, כך שעקביותם הייתה, כמו שאומרים, עשירה. בבורשט נראה כי תפוחי אדמה מגורדים מחליפים את נפיחת הקמח. מסכים, תפוחי אדמה במצב זה נראים הרבה יותר אצילים מאשר מעבה קמח.

מאז שנולדתי וגדלתי באוקראינה, יש לי מושג כמה בורש אוקראיני טעים עם סופגניות.
פמפושקי, אכן, ליווי טוב לבורשט אוקראיני. יש כמה נקודות בהכנה שלהן שמעניין להתעכב עליהן.
פמפושקי עשויים מבצק שמרים לא עשיר במיוחד. מכינים בצק רגיל לפי הכללים הרגילים. העקביות שלו זהה לזו של לחמניות, לחמניות או פשטידות. הבצק מחולק לחתיכות, ובכן, אולי, במשקל של 60 גרם כל אחת. לאחר מכן מגלגלים את החלקים לכדורים הנכונים ומניחים על תבנית אפייה מוכנה, משומנת בשמן צמחי. הכדורים ממוקמים במרחק מסוים אחד מהשני.

אנא שימו לב לתכונה חשובה אחת כשמניחים כדורים על תבנית עם נייר אפייה: המרחק ביניהם צריך להיות כזה שבתנור במהלך האפייה, כאשר הבצק מתרחב, הכדורים ייגעו זה בזה וידבקו זה לזה. היכולת לקבוע נכון את המרחק בין הכדורים תבוא עם ניסיון.כמובן שחובה להוכיח את הבצק, כלומר להחזיק את נייר האפייה עם הכדורים במקום חם ונטול טיח כך שהכדורים יגדלו משמעותית בנפח (מרחק, כמו שאומרים הטבחים. אגב, הם לעשות את אותו הדבר בייצור סוגים אחרים של מאפים).
לא נכלל שימון משטח הכדורים בשמן, ליאון או משהו אחר.
ובכן, אז - לתוך הכיריים!

כאשר הבצק נאפה ומסיר את נייר האפייה מהתנור, מחלקים את המוצר לסופגניות נפרדות ביד כשהוא עדיין חם.
נותר להכין להם רוטב. מדוע, כאשר אנו מבשלים בורשט, אנו שופכים וחוסכים כחצי כוס (או אפילו פחות) ממרק חזק וחזק. כדי להגדיל את הריכוז ולהוציא את טעם המרק יותר, תוכלו לאדות אותו מעט. מוסיפים שמן צמחי ושום כתוש עם מלח למרק זה. מתברר, אם משתמשים במונח הקונדיטוריה, מעין "ציפוי" לסופגניות.
ואז "זיגוג" שום-שמן זית-נוזלי שלנו מוחל על משטח הסופגניות בעזרת מברשת רכה (או אולי ביד!). הסופגניות לבורש אוקראיני טובות במיוחד!

טיפים של שף
טוב לגוון בורשט בקוואס סלק - מעט קוואס נשפך לבורשט המוכן, אך עדיין רותח מעט ומוריד מיד מהתנור, מכוסה במכסה. מכינים את הקוואס בפשטות - את הסלק הגולמי שוטפים, מקלפים, חותכים לפרוסות שרירותיות, שופכים אותם במים קרים, שמים אותם במקום חם, מכוסים בגזה ו"נשכחים "שם במשך שישה עד שבעה ימים. ואז הכניסו אותו למקרר לעוד כמה ימים. ואז הקוואס מסונן ונשאר סגור היטב במקרר. (ניתן להקפיא אותו בכלי פלסטיק קטנים ולהשתמש בכל פעם במנה אחת של קוואס.) לפני שתכניסו לסלק הרותח סלקים מבושלים או חתוכים מראש, יש לחמצן אותו - כך הברש ישמור על צבעו טוב יותר.
כמה דקות לפני המוכנות, הכניסו חרדל מוכן לבורש - כך שעקביות הבורשט תעשה רוויה יותר, והטעם יקבל זרימה ספציפית.
עדיף לשים סוכר המשמש בבישול בורשט בסלק לפני שתבשל אותם - טעמו יהפוך לעז יותר

בורש לבובסקי

עצם של 400 גרם, 4 נקניקיות, 2 סלקים בינוניים, 4 תפוחי אדמה, 1 גזר, שורש פטרוזיליה, 1 בצל, 2 כפות. כפות גהי, 1 כף. כף חומץ 3%, 2.5 כפות. כפות מחית עגבניות, 1 כף. כף סוכר, גרגירי פלפל שחור, עלי דפנה, עשבי תיבול, מלח.

שוטפים את הסלק ומבשלים בקליפה במים מומלחים בתוספת חומץ עד שהם חצי מבושלים, ואז מוציאים מהמים, מקלפים, חותכים לרצועות ומבשלים עם מחית עגבניות למשך 20-30 דקות. שים תפוחי אדמה, חתוך לטריזים, למרק עצם מסנן, מביא לרתיחה, הוסף סלק מוכן, גזר מטוגן קלות, פטרוזיליה ובצל, חתוך לרצועות, סוכר, עלה דפנה, גרגרי פלפל חריפים, מלח ובשל עד לקבלת רכות. יוצקים את קווסת הסלק לבורשץ מוכן וחדר במשך 30-40 דקות. בהגשה שמים נקניקיות מבושלות דק, שמנת חמוצה ומפזרים שמיר על צלחת.

בורשט פולטבה עם כופתאות

300 גרם אווז או עוף 2 סלק בינוני 1/4 ראש כרוב, 3 תפוחי אדמה, 1/2 גזר, שורש פטרוזיליה, 1 בצל, חתיכת בייקון, 1 כף. כף שומן חזיר, 2 כפות. כפות מחית עגבניות, 1 כף. כף סוכר, 1 כף. כף של 3%; חומץ, 1 כף. כף שמנת חמוצה, עלה דפנה, שמיר או פטרוזיליה, מלח. לכופתאות: 0.5 כוס חיטה או קמח כוסמת, ביצה אחת, 200 מ"ל מים או מרק.

מבשלים בורשט במרק עוף או אווז חותכים סלקים, שורשים ובצל לפרוסות ומבשלים באותו אופן כמו לבורש אוקראיני. מכניסים קוביות תפוחי אדמה, כרוב גרוס במרק רותח מסנן ומבשלים 10-15 דקות, ואז מוסיפים סלק עם בצל ושורשים, מבשלים עד שהם רכים, מסירים מהאש ונותנים לו להתבשל במשך 15-20 דקות. להכנת הכופתאות מוסיפים שליש מהקמח למים רותחים, מערבבים היטב ומסירים מהאש.לאחר הקירור מוסיפים את הביצים, את הקמח שנותר לבצק, מערבבים היטב ואז אוספים את הבצק עם כף, טובלים במים מומלחים רותחים ומבשלים עד שהם רכים.

בורשט גליצקי

עצם של 400 גרם, 2 סלקים בינוניים, 1/4 ראש כרוב, 3 תפוחי אדמה, 1 גזר, 1 בצל, שורש פטרוזיליה, 2 כפות. כפות מחית עגבניות, 2 כפיות קמח, 2 כפות. כפות גהי, 200 מ"ל קוואס סלק, שמנת חמוצה, עלה דפנה, גרגירי פלפל שחור, מלח, עשבי תיבול.

חותכים את הסלק לפרוסות ומבשלים עם מחית עגבניות וקוואס סלק. במקביל הקפיצו מעט את הפטרוזיליה הפרוסה, הגזר והבצל עם קמח. הכניסו כרוב קצוץ דק ותפוחי אדמה למרק עצם ובשלו 10-15 דקות. לאחר מכן הוסיפו את הסלק התבשיל, השורשים המוקפצים, עלי הדפנה, האפונה של פלפל האנגלי, המלח ובשלו עד שהם רכים. תנו לבורש להתבשל במשך 30-40 דקות ויוצקים לתוכו את קווסת הסלק המבושלת.

בורש בלארוסית

400 גרם עצמות חזיר, 300 גרם חזה בקר, 2 נקניקיות, 2 סלק בינוני, 3 תפוחי אדמה, 1 גזר, שורש פטרוזיליה, 1 בצל, 4 כפות. כפות מחית עגבניות, 2 כפות. כפות חזיר חזיר, 2 כפית קמח, 1 כף. כף סוכר, 1 כף. כף חומץ 3%, 3 כפות. כפות שמנת חמוצה, עלה דפנה, פלפל שחור גרוס, מלח, עשבי תיבול.

מבשלים את העצמות מהחזיר יחד עם חזה הבקר. חותכים גזר, פטרוזיליה ובצל לרצועות ומאדים בשומן חזיר במשך 10 דקות, ואז מוסיפים רסק עגבניות ומקפיצים עוד 10 דקות. מרתיחים את הסלק בקליפה, מקלפים וקוצצים. שים תפוחי אדמה חתוכים לטריזים במרק, מביא לרתיחה, שים סלק מבושל, קמח מוקפץ, שורשים, בצל, עלי דפנה, פלפל שחור ומבשל 10-15 דקות. בסוף מתבלים את הבורש בסוכר וחומץ. בהגשה שמים בצלחת בשר, נקניקים, שמנת חמוצה ומפזרים עשבי תיבול.

בורש מולדבי

400 גרם עוף, 4 תפוחי אדמה, 1 גזר, שורש פטרוזיליה, 1 בצל, 2 כפית קמח, 2 כפות. כפות שומן עוף, 2 כפות. כפות חומץ 3%, 2-3 כפות. כפות שמנת חמוצה, פלפל אדום, עשבי תיבול, מלח.

חותכים גזר, בצל, פטרוזיליה לרצועות, מקפיצים אותם קלות בשומן עוף, מוזגים חומץ ומאדים. מכניסים תפוחי אדמה למרק עוף ומבשלים עד שהם חצי מבושלים ואז מוסיפים שורשים ובצל שחומים, מתבלים בקמח קלוי, פלפל אדום גרוס, מלח ומביאים למוכנות. בהגשה שמים חתיכת עוף, שמנת חמוצה על צלחת ומפזרים עשבי תיבול.

בורשט לפי מנהגי קומי

400 גרם בקר (חזה), 4 תפוחי אדמה, 2 סלק בינוני, 1 בצל, 1 גזר, 2 כפות. כפות דוחן, 2 כפות. כפות שמנת חמוצה, כוס קפיר, מלח.

שוטפים את חזה בקר, קוצצים אותו יחד עם העצם ל 3-4 חתיכות, מכניסים לסיר חרס, יוצקים מים קרים ומבשלים. לאחר 20-30 דקות, שמים את הדוחן הכבוס, תפוחי האדמה הפרוסים דק, הסלק והגזר והביאו למוכנות. רגע לפני סיום הבישול מוזגים קפיר ומלח. מגישים בורשט על השולחן בקערה, בה התבשל, פזרו בצל קצוץ והוסיפו שמנת חמוצה.

מנהל
נמשך ...

מרק כרוב חמוץ

ארשה לעצמי גם לצטט בספר זה מידע הנוגע להכנת מרק כרוב חמוץ - גם מנה יומיומית למדי על שולחנותינו. חייבים לומר שברוסיה קראו למרק כרוב כזה "מרק יומי", מכיוון שהוא היה מבושל במשך זמן רב, הוא נמק זמן רב בתנור רוסי. משהו כמו מרק כרוב חמוץ רוסי נמצא גם במטבחים אחרים. בפרט, יש מאכל דומה במטבח הפולני שנקרא "ביגוס". אומנם ביגוס הוא ככל הנראה מנה עיקרית, ולא מרק, אך לדעתי הוא תרכיז בולט לבישול מרק כרוב.

מאפיין מעניין של ביגוס ומרק כרוב חמוץ: ככל שתחממו לעתים קרובות יותר, כך הם נעימים יותר. ואכן, מרק כרוב הוא יותר מאכל חורפי. בדרך כלל בחורף הם התבשלו בכמויות גדולות, נשמרו בקור וכל נפח הבישול התחמם תמיד. וזה הפך את מרק הכרוב לטעים וטעים יותר.

יתר על כן, הבחינו כי הקפאת מרק כרוב נותנת את האפקט של תנור רוסי, כלומר.אם מרתיחים מרק כרוב על כיריים רגילות ואז מקפיאים אותו, לאחר חימוםם מושגת השפעה יוצאת דופן: הם רוכשים את טעמם של אלה שבושלו בתנור רוסי.


בסופי שבוע או בחגים מותר פינוק קולינרי כלשהו בשימוש בסירי חרס - הפתיעו את המשפחה עם הטריק הקולינרי הזה: הכינו מעט בצק שמור או שמרים. מקציפים ביצה אחת בכוס. יוצקים את מרק הכרוב לסירי חרס. משמנים את שולי צווארי הסירים בביצה טרופה ואוטמים את הסירים ב"מכסים "- עוגות בצק. שומן ביצים הוא סוג של איטום דבק, הבצק מוחזק היטב ובבטחה על הסיר.

מכניסים את הסירים אטומים בבצק לתנור חם. מרק הכרוב מתחמם, ועוגת הבצק מתחילה להיאפות. הבצק עולה לא רק בגלל תהליכי התסיסה או הלמינציה הטבעיים במבנה שלו, אלא גם בגלל שהלחץ בתוך הסיר עולה מעט בגלל אידוי הנוזל. כובע לחם נפוח ויפה נוצר על הסיר.
מדי פעם מציץ לתנור, ודא שה"לחם "מוכן (אך אל תשרוף אותו!) והסר את הסירים.

על השולחן מגישים סירים בכובעי לחם חומים ויפים. כל אוכל עצמו חותך בזהירות את הכובע ואוכל אותו יחד עם מרק כרוב מהסיר שלו. ארומה של מרק כרוב, מעורבב עם ריח לחם חם וטרי כשחותכים את הכובע, יוצר אפקט גסטרונומי נוסף, מעורר תיאבון. במיוחד אם כשאתם מבשלים מרק כרוב לא שכחתם להכניס לפטרייה יבשה, כי הטעם של כרוב הכרוב משתלב מאוד עם התו הארומטי הזה של פטריות יבשות.
האם יש צורך להסביר שעסק לא יומרני, באופן כללי, מתחמם, ללא מאמץ רב הופך לפעולה מעניינת, נעימה לעין וטעמם של האסטה התובענית ביותר

אני לא יכול שלא לייעץ לקוראים לבשל למרק כרוב כוסמת. (בעבר מקובל היה להגיש דייסת כוסמת עם מרק כרוב.)
מה זה כוסמת? ראשית, מבשלים דייסת כוסמת צמיגה. קל לבשל דייסה צמיגה: במקרה זה, מים נלקחים פי וחצי מאשר לבישול פירורי. בכדי להעצים מעט את טעם ה"כוסמת ", אני מעדיף בסוף הבישול של דייסת הכוסמת הצמיגה להכניס לתוכה מעט בצל קצוץ, מטוגן בחמאה עד להזהבה, ולערבב בעוצמה כך שהבצל יתפזר באופן אחיד בכוסמת הצמיגה. מסת דייסה.
את הדייסה הצמיגה המוגמרת יש למזוג, במובן המילולי של המילה, על יריעה קרה משומנת בשמן צמחי או על תבנית עם דפנות. כאשר הדייסה התקררה, יש לחתוך את הסכום המיובש שלה על גבי תבנית עם סכין לריבועים קטנים. כוסמת טוגנה גם בכמות קטנה של שמן במחבת ואכלה עם מרק כרוב במקום לחם

מרק כרוב כרוב כבוש

עבור 500 גרם בשר (או 50 גרם פטריות מיובשות): 500 גרם כרוב כבוש, 1 יח '. שורשים שונים, 1 בצל, 1 כף. כף קמח, 2 כפות. כפות שמן ורסק עגבניות.

מרתיחים בשר או מרק פטריות. הכניסו כרוב כבוש לתבנית מרק (אם הכרוב חמצמץ מאוד, שטפו אותו במים קרים וסחטו אותו החוצה), הוסיפו 1.5 כוסות מרק, מעט שמן, ואז כיסו את התבנית במכסה והבשלו את הכרוב תוך ערבוב מדי פעם למשך כשעה. ואז שופכים אותו על מרק, שמים את השורשים מטוגנים עם עגבנייה ומבשלים עד שהם מבושלים. 10 דקות לפני סיום הבישול מוסיפים עלה דפנה, פלפל, מלח ומוסיפים רוטב קמח. להכנת הרוטב, שופכים קמח חיטה לתבנית בשכבה לא עבה יותר מ 3-5 מ"מ, תוך ערבוב מטגנים על אש נמוכה עד לקבלת צהוב בהיר. מנפים את הקמח הקלוי, מכניסים לקערה ומדללים עם מרק לא חם במיוחד, מביאים לרתיחה ומבשלים על אש נמוכה 5-10 דקות. ואז מסננים דרך מסננת או מסננת. מגישים את מרק הכרוב עם שמנת חמוצה ועשבי תיבול קצוצים דק.

מרק כרוב ניקולייב

1 ק"ג בקר, 2 בצלים, 1 גזר, 1 סלק, 1 ק"ג כרוב כבוש, 2 - 3 כפות. כפות קמח.

מרתיחים חתיכת בקר (חזה) מובחר למשך שעתיים עם בצל גדול, גזר וסלק (מסירים את הירקות המבושלים ומניחים בצד). מחלקים את הבשר למנות של 150-200 גרם.מטגנים את הכרוב הכרוב בשומן בקר עם בצל קצוץ עד שהבצל מוזהב. מוזגים קמח לטגן. יוצקים מעט מרק ומבשלים כחצי שעה. יתר על כן, זה לא ממש רגיל: מוסיפים את הכרוב החמין למרק החם (ללא בשר!), מצננים את המרק ומקפיאים אותו במקפיא. אחרי יום מפשירים את המרק, מחממים אותו כמעט עד לרתיחה ומתבלים בבשר. לפני ההגשה מסירים את הבשר ומגישים בנפרד - עם חזרת מגורדת, חרדל ומומלח! פטריות.
מרק כרוב ניקולייב אינו מתובל בשמנת חמוצה!

אנסטסיה
בנות, תצחקו, אבל עכשיו אני אגיד לכם מה יצא מהנושא הזה. אני יכול לבשל בורשט די טוב, טוב, חשבתי שכן. ואז קראתי את הנושא והחלטתי שאין גבול לשלמות ויש צורך לקחת בחשבון את כל העצות. והעצה הראשונה בתור הייתה לגבי בקיעת סלק בחמאה. את השאר עשיתי כרגיל. רק שזה השתנה. אני מנסה. אני באמת אוהב. גאה בעצמי, אני מנסה את בתי. ומה שאני שומע: "אוי, בורשט השולחן התברר!"
עכשיו, היא אומרת, אדע איך הטעם של בורשטולובסקי כזה. זה מה שאתה רוצה עכשיו, ואז תחשוב. או שהיא אכלה בורשט בקנטינות טובות והם לא חסכו שם חמאה, או שעשיתי משהו לא בסדר. נותר לבעל לחוות טעם חדש עכשיו.
אלנקה
כן, להשתגע!
הייתה לי בדיוק אותה הרגשה. שמחתי כל כך שמצאתי את הטעם הרצוי, אך משפחתי לא העריכה אותו. אני מבשל לעצמי.
מה בעלך אמר?
אנסטסיה
ציטוט: Elenka69

כן, להשתגע!
הייתה לי בדיוק אותה הרגשה. שמחתי כל כך שמצאתי את הטעם הרצוי, אך משפחתי לא העריכה אותו. אני מבשל לעצמי.
מה בעלך אמר?

והכל התגלה כקל יותר עם בעלי - הכל טעים בשבילו, שמבשלים בבית והכל כאן, אז אמר להמשיך לבשל כמו שאני הכי אוהב.
יִבּוּשׁ
האם אוכל לשים כאן מתכון נוסף לבורשיק?
כמה בורשט בישלתי, זה הכי טעים לטעמי. לקחתי אותו מהפורום "eva-ru", מחבר הספר "וסיה דרור"
ובכן, קודם כל - מרק!
רק בשר בקר. והכי טוב זה פרוסה מהאמה, עם חתיכת מח ...
אנחנו זורקים את הבשר למים קרים. מרתיחים - מרוקנים הכל. שוטפים את הבשר. שים שוב במים קרים. מקילו וחצי בשר בקר אני מקבל חמישה ליטר מרק.
כשהמים רותחים בפעם השנייה, אני מכניס מלח ים גס.
בשביל מה? זה טעים יותר, הוא מכיל הרבה יוד.
מדוע מיד? וכך עד סוף הבישול
אז המרק נמס לחלוטין
אתה צריך לחכות כמה שעות עד שהמרק יהפוך
טָעִים מְאוֹד. מרק כרוב יומיומי טוב כי
יום, כל גבישי המלח יתמוססו. לָכֵן
שים את המלח קודם כך עד סוף הבישול
מומס.
פלפל טחון טרי נמצא גם שם. אפילו לא טחון, אלא מרוסק, כך שהוא גדול מאוד.
יש גם חצי גזר, חצי בצל, פרוסת כרישה, חצי גבעול סלרי, ענפי פטרוזיליה, לברושקה.
אנחנו מבשלים את כל זה עד שהאבן עוזבת. אני מודה. אני מבשל את זה בסיר לחץ. שעה וחצי ...

כשהוא מבושל, אנו ממזגים את המרק לסיר.
וזה מתחיל ...

אנחנו חותכים בצל וחצי, שני סלק וגזר וחצי (אני מודה, אני עושה את זה במעבד מזון - אני לא רוצה ללכלך את הידיים על הסלק). הבצל קטן והשאר בצורת גפרורים.

בסיר, בכפית שמן SUNFLOWER, זרקו בצל ואז סלק וגזר. כשהוא מזיע מעט, יש כף מרק, גוש סוכר וכמה כפות חומץ,
סליחה על החמור, אבל אנתוציאנינים של סלק
ניתן לתקן רק עם חומצה, אותה אני
אני מפצה בסוכר.
אחרי כעשר דקות, כשכל הדיו הזה קיבל צבע נפלא, הפיץ דרך המטבח ניחוח רוצח לאף הוֹלַק, והוא נהיה מעט רך, שמתי באותו מקום כמה כפות רסק עגבניות ומבעבע לעשר נוספות דקות.
בינתיים אני קוצץ כרוב לבן דק. וזורקים אותו למרק הרותח. תן לזה להתבשל בינתיים ... יש לו זמן הבישול הארוך ביותר ...

כשהסלק מוכן, אני זורק אותו למרק עם כרוב. מעט מבושל - יש גם קשיות תפוחי אדמה ...
מנסה ... אז-ני, אם אתה עדיין צריך את זה, ספק.

בסוף פתח פחית שעועית לבנה בעגבנייה, מרוקן את העגבנייה, אך אל תשטוף אותה וזרוק את הכל לבורש. בזמן שהוא מבין מה זה, אנחנו חותכים את הבשר לקוביות מפתות וזורקים את השעועית למרדף.
ועכשיו, כשהבורשט שלנו כמעט מוכן, אנחנו עושים טריק שייתן ליצירת המופת הזו את הצבע והטעם שממנו הפסגה שלי עוברת לאסטרל.
תחי אלנה מולוכובץ !!! היא שכנעה אותי להוסיף קווסט סלק לבורש. אני לא ממש מזוכיסטית כמוה. הספיק לי לבשל את הקוואס הזה פעם אחת כדי להבין שזה לא בשבילי. אבל יצאתי. בדיוק קניתי מיץ סלק עם מי גבינה בחנות !!!
אנו שותים אותו על בטן ריקה. אז שפכתי אותו איפשהו מכוס לתוך בורשט זה.
ובכן פטרוזיליה, שמיר. הראשון עדיף טרי, הצד יבש יותר ...
לתוך צלחת - עדיף קערת טרקוטה - מוזגים כמה מצקות של עבות זו, לא שמנונית מאוד וריחנית מאוד, והכי חשוב - יצירת מופת צבעונית להפליא. יש גם כף שמנת חמוצה ומעט בצל ירוק ...

הסמל מת כבר כש"לקחת את הגופה "מהמטבח לחדר האוכל ... הנחתי קרום של לחם שחור על מכסה הארון ... לסלק קוואס -2 קוצצים גס ו -2 קרומי לחם שיפון + מים, השאירו כ5-7 ימים
חיים
קורא את המתכון שלך, יִבּוּשׁ, זה היה תענוג גדול, הרוק זרם ישר. אבל הניואנס הזה:
ציטוט: ייבוש

.
כשהמים רותחים בפעם השנייה, אני מכניס מלח ים גס.
בשביל מה? זה טעים יותר, הוא מכיל הרבה יוד.
מדוע מיד? וכך עד סוף הבישול
אז המרק נמס לחלוטין
אתה צריך לחכות כמה שעות עד שהמרק יהפוך
טָעִים מְאוֹד. מרק כרוב יומיומי טוב כי
יום, כל גבישי המלח יתמוססו. לָכֵן
שים את המלח קודם כך עד סוף הבישול
מומס.
גרם לתמיהה: האם המלח מתמוסס במים רותחים "כמה שעות"? ספק גדול. IMHO, דקות 10.
יתר על כך, יוֹדידוע שהוא אלמנט מאוד אידוי ואין זה סביר שיישאר במרק לאורך זמן בישול ארוך.
מדריכי בישול מצביעים לעיתים קרובות כי בשר וירקות רותחים במים מלוחים בתחילה משפיל את טעמם.

אלה השיקולים ...
לינה
היום חשבתי שעלי לפתוח את הנושא "מרק כרוב ובורשט", כי אני לא ממש יודע לבשל בורשט. והנושא, מסתבר, כבר שם, לא התעלמתי ממנו אבל אנחנו מבשלים הכל אחרת , וכולם חושבים, מה זה בדיוק בורש (מרק כרוב) הכי מרק כרוב "הכי טעים" שאני יכול לבשל, ​​אבל בורשט - איכשהו זה לא הצליח ... אנא שתפו בבורשט "הכי טעים"

מרק כרוב עם כרוב כבוש עם פטריות

עצם בקר
כרוב כבוש (פשוט, ללא תוספות נוספות)
פטריות חמוצות קפואות מיובשות (אגריקות דבש, פטריות חמאה הן אידיאליות. פטריות צ'נטר ושמפניון מתאימות גם - אך לא ארומטיות מספיק)
בצל בצל
גזר
תפוחי אדמה

שים את העצם לרתיחה. לנקז-לנקז, לשטוף-לשפוך-להרתיח (אם אתה רגיל לזה, אתה לא יכול לנקז את המים הראשונים). אין יותר קצף, הבשר עדיין חצי אפוי - הוסיפו כרוב (אפשר לשטוף אותו אם הוא חמוץ). ואנחנו שוכחים על אש קטנה במשך שלוש שעות. אז אתה יכול לדוג את הבשר - מטעמי נוחות, זה אם הוא תופס כמעט את כל התבנית. אם יש הרבה מקום, תנו לו לשחות הלאה. הוסיפו תפוחי אדמה קצוצים, טיגון אופציונלי של גזר ובצל, או סתם גזר ובצל מגורד / קצוץ. אם היו הרבה גזר בכרוב, אתה לא צריך להוסיף אותו. טועמים למלח, אם טרם הוסיפו פטריות (שעתיים לאחר הכרוב) - הוסיפו. הכל. בלי עגבניות ורסק עגבניות! תפוחי האדמה מבושלים - כבו אותם, תוכלו להשאיר אותם להזיע על מבער הקירור. עכשיו חתכנו לחם טרי וטעם, עם שום, בייקון מלוח. אתה יכול גם להוציא את הגורלודר מהצנצנות שהוכנו לחורף. מתבלים את מרק הכרוב בשמנת חמוצה / מיונז. לאוהבים, ניתן לשים זריקה נוספת של וודקה

זה כנראה החביב עלי מאוד מאוד מאוד ... ככה אני מבשל מרק כרוב שנים רבות. אבל כדי שהוא חייב לדעוך לאורך זמן, והיה שם בייקון מלוח ולחם טוב. זה טעים בקיץ, אבל בחורף, כשקר, האושר הוא כל כך פשוט!
יִבּוּשׁ
: עלים, לא נתתי את המתכון שלי, אלא כפי שציין "ואסי דרור" מילולית !!! לגבי מלח ים, הוא די גס ומתמוסס יותר זמן, אבל אני גם מאוד אוהב להשתמש בו ... אבל באמת, למה בורשט היומי יותר טעים?
לגבי יוד .... זה נושא ארוך מאוד, למשל, אני לוקח מלח שאינו מיוד, כי כפי שציינת נכון, יוד מתאדה במהירות במזונות חמים ...
מנהל
יִבּוּשׁ, אני כל הזמן משתמשת רק במלח סלעים גס - מסלטים מלוחים ועד לשימור, ואפילו בבצק לחם.
אני יכול לומר בוודאות ומאומת על ידי הניסיון שלי - מלח מתמוסס באופן מיידי, אפילו בסלט, ומיד נותן את טעמו למוצרים ולמנות.

הטעם והבורשט אינם תלויים בנוכחותו ובמיסתו של המלח, אלא בזמן עירוי המרק של בורשט וכרוב לאורך זמן רב, עד שכל המוצרים מתיידדים זה עם זה.

זכרו להתבשל בתנור, לכסות את התבנית בשמיכה, להרתיח שוב, להקפיא מרק כרוב - כל אלה הן שיטות להכנת המנות הללו שרק מעצימות את הטעם.

קרא כאן את הטיפים וההערות של שף מקצועי (הודעות ראשונות בנושא):

בּוֹרשְׁט
https://Mcooker-iwn.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=20202.0

מרק כרוב יומי

https://Mcooker-iwn.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=20202.0

מאפיין מעניין של ביגוס ומרק כרוב חמוץ: ככל שתחממו לעתים קרובות יותר, כך הם נעשים טעימים יותר. ואכן, מרק כרוב הוא יותר מאכל חורפי. בדרך כלל בחורף הם התבשלו בכמויות גדולות, נשמרו בקור וכל נפח הבישול התחמם תמיד. וזה הפך את מרק הכרוב לטעים וטעים יותר.

יתר על כן, הבחינו כי הקפאת מרק כרוב נותנת את האפקט של תנור רוסי, כלומר אם מרתיחים מרק כרוב על כיריים רגילות ואז מקפיאים אותו, ואז לאחר חימוםם, מושגת השפעה יוצאת דופן: הם רוכשים את הטעם של אלה שבושלו בתנור רוסי.

תוכלו לקרוא כאן מידע רב שימושי על מלח שולחן, כולל כמה, איך ומתי להמליח:
https://Mcooker-iwn.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=18980.0


אני מקווה שהמידע שימושי
מנהל

שכי "קצבה יומית"

מתוך הספר "סעודה רוסית" מתכונים קולינריים של סופרים רוסים.

(1 ק"ג שווה 453.6 גרם)

למרק כרוב, עדיף לקחת (לעשרה אנשים) 5-6 קילו של חזה מהתלתל, או מהאמצע אבל לא מהחזה השמן מדי, מכיל הרבה גידים וסחוסים ומעט מאוד בשר ועצמות.

לבישול בשר מרק כרוב "יומי" מחולק בצורה הטובה ביותר לשני חלקים, אותם יש לבשל בזמנים שונים. מכיוון שלכל פיסת חזה כמעט תמיד יש ריח מסוים, לפני הבישול יש לשרוף חלק זה של הבשר במים רותחים ("מולבנים") או פשוט להחזיק אותו במים חמים לזמן מה ולנקז את המים.

השתמש בכרוב כבוש מספיק בכדי להשאיר 3 ק"ג. מלוח חינם. למרק כרוב, כרוב גרוס וקצוץ מתאימים באותה מידה. לאחר שסחטתם את התמלחת מהכרוב, קצצו כמה כרוב, במיוחד כרוב קצוץ, שכן קצוץ דק לא מגיע לכפית בזמן האכילה, מה שאולי לא נעים לכל אחד.

קוצצים גם 2 בצלים דק, מטגנים אותם בשמן של 1/4 קילו, ואז שמים כרוב, 2-3 עלי דפנה, כמה גרגירים של פלפל אנגלי באותו סיר, מערבבים הכל, מכסים ומאדים על קצה הכיריים בנתיים.

ואז קח מחצית מהבקר מבושל לכרוב, חתוך אותו לחתיכות קטנות והכניסו לסיר עם כרוב, ושם יוצקים מים. ממליחים מעט (אי אפשר להמליח הרבה, ראשית מכיוון שלוקחים את הכרוב חמצמץ, ושנית, גם בגלל שהכרוב יצטרך לבשל שוב), מכסים במכסה ומכניסים להתבשל שלוש שעות עד שהבקר לגמרי רך ...

כשהבשר מוכן, הוציאו אותו מהתבנית והשאירו אותו, ובמרק הכרוב שנותר הניחו את המחצית השנייה של הבשר, ותוסיפו אותו, המשיכו לבשל את מרק הכרוב באותה צורה כמו בפעם הראשונה. כשחלק זה של הבשר מבושל, מרק הכרוב מוכן להגשה.

טוב גם לטעום את מרק הכרוב עם קמח. לשם כך מדללים 3-4 כפות קמח, מוקפצות מעט בחמאה, וכשכל הגושים נשברים, יוצקים אותם למרק הכרוב, שלאחריו יש להרתיח את מרק הכרוב מספר פעמים.ברור כי זמן קצר לפני הגשת מרק הכרוב, הכניסו את המחצית הראשונה של הבשר שבושל קודם לכן במרק הכרוב.

אלה נקראים מרק כרוב "יומי" מכיוון שלמעשה יש לבשל אותם במשך יומיים: ביום הראשון, מחצית מהבשר, ובשני - השני.

מרק הכרוב הזה יוצא אפילו טוב יותר אם מבשלים את המחצית הראשונה של הבשר, מכניסים אותם לקור בן לילה או במרתף על קרח. למחרת, לאחר ההתחממות, מוסיפים בהם את המחצית השנייה של הבשר.

ניתן להשאיר את מרק הכרוב להקפיא, לאחר שבישלתם את שני חצאי הבשר. למחרת, לעומת זאת, יש להרתיח אותם לפני ההגשה. לאחר הקפאת מרק הכרוב, על פי הביטוי העממי, הם "הופכים נמרצים", כלומר הם הופכים ל"נמרצים ", חריפים בטעמם.


בתיאבון, כולם!
מנהל

בורש הרינג

מתוך הספר "סעודה רוסית" מתכונים קולינריים של סופרים רוסים.

3-4 סלק אדום: 1-2 ראשי בצל, 2 הרינג, 4-5 פטריות מיובשות, 1 גזר, 1 כף. l. רסק עגבניות, 1 כף. l. קמח, 2 עלי דפנה, 15 גרגרי פלפל שחור, מלח, סוכר, מלח סלק.

משרים את הפטריות במים קרים במשך 2-4 שעות, מרתיחים באותם מים, מכניסים למסננת, מסננים את המרק ומשמשים לבישול בורשט. מגרדים את הסלק בפומפיה גסה או חותכים לקוביות, מטגנים בשמן צמחי בתוספת 1 כף. l. משחת עגבניות, מתבלים במלח, סוכר וטובלים במרק פטריות. שוטפים את הפטריות, חותכים לאטריות, מטגנים בשמן צמחי, טובלים במרק. מגררים את הגזר על פומפיה גסה, ומטגנים קלות בשמן צמחי, מוסיפים לסלק עם פטריות. קוצצים את הבצל, מטגנים עד להזהבה בשמן צמחי וגם טובלים במרק. מוציאים פילה מ -2 הרינגים, משרים במים או בתה, מגלגלים בקמח, מטגנים בשמן צמחי, טובלים בבורשט, מתבלים בתבלינים, מביאים לרתיחה ומסירים מהאש.
תן לזה להתבשל ולהגיש.

כל המתכונים

© מקוקר: המתכונים הטובים ביותר.

מפת אתר

אנו ממליצים לך לקרוא:

בחירה ותפעול של יצרני לחם