מנהל
טכנולוגיית מאפייה מלישה לאפייה

מתוך ספרו של ג'פרי המלאמן "לחם"
ג'פרי המלמן עובד כאופה מקצועי כמעט שלושים שנה.
במשך חצי מהזמן הזה, הוא היה בעל מאפייה בוורמונט. הוא עבד כמדריך מאפייה בכמה בתי ספר לקולינריה ומאפייה ולימד בצרפת, גרמניה, קנדה, אירלנד, ברזיל ויפן. בשנת 1996 הוא נבחר לקפטן צוות המאפייה האמריקני, שהורכב משלושה אנשים וייצג את ארצות הברית בפריז בגביע העולם du rse de la Boulangerie באפייה. בשנת 1998 הוא הפך למאסטר בייקר מוסמך 76 בארצות הברית. ג'יי המלמן הוא מנהל מרכז המאפייה והלמידה של חברת קינג ארתור קמח בנוריץ '. ורמונט. בתפקיד זה הוא מלמד חודשי קורסים באפייה בכיתה למשך שבוע ועורך אימונים למשך שלושה שבועות במאפיית KingArthur.

בפרק זה נסקור את כל שלבי תהליך האפייה - ממבחר המרכיבים ועד קירור הלחם האפוי, וכל שלב אינו רק חשוב בפני עצמו, אלא משפיע גם על כל הבאים.
ניתן לכתוב כרכים רבים לכל אחד משלבי האפייה האישיים, אך חשוב יותר לקורא להבין ולהבין בבירור את ההיבטים של הכנת הלחם המשפיעים על הפעילות היומיומית של האופה. ובעוד שחלק מהמידע עשוי להיראות "מופשט" ומדעי מדי, זכור כי אני אופה, לא מדען, ומטרתי היא להסביר מה שימושי ויכול להיות שימושי בשגרת היומיום של האפייה.
ניתן לחלק את תהליך האפייה לשנים עשר שלבים נפרדים. לפעמים ניתן להשמיט פעולות מסוימות, למשל לישה. חלק מהשלבים (כמו התבגרות או הגהה סופית) הם די פשוטים, בעוד שאחרים (כמו לישה ואפייה) הם קשים מאוד. יש לזכור כי כל פעולות האופה בעת עיבוד הבצק ישפיעו בהכרח על השלבים הבאים של ייצור הלחם.
מנהל

שלב 1. מינון מרכיבים

השלב הראשון הוא בחירת מינון המרכיבים. יש צורך במינון נכון וזהיר בכדי להשיג מוצרים באיכות יציבה, אחידים בצורתם ובגודלם. בעת המינון אנו מחשבים גם את תפוקת המוצר המוגמר, ודיוק המינון מונע מחסור או יותר מדי מוצרים. גורם חשוב כאן הוא עלות המרכיבים. הדרך היחידה להבטיח דיוק של צנרת היא לפי משקל ולא לפי נפח, ולכן סולם אמין ומדויק הוא חובה לכל אופה.
מנהל
שלב 2. לישה

לשלב הראשון של הערבוב אין שום קשר לערבוב עצמו - היא קביעה פשוטה של ​​טמפרטורת מי הערבוב, המחושבת בהתאם לטמפרטורת הגדרת הבצק (ראה סעיף "חישוב טמפרטורת הבצק שנקבעה"). השגת מוצרים הומוגניים ויציבים דורשת עמידה בתנאים רבים, כולל בקרת טמפרטורה קבועה. עדיף להקדיש מספר דקות לחישוב טמפרטורת מי הלישה ולקבל את הבצק בטמפרטורת טמפרטורה נכונה מאשר לנגוס במרפקים אחר כך. לאחר קביעת הטמפרטורה של המים, תוכלו להתחיל את הלישה בפועל.

מה שקורה במכונת לישה או בקערה שבה הלישה ידנית למעשה די קשה לתאר.הכל מתחיל ברגע בו חלקיקי הקמח והמים באים במגע אחד עם השני ותהליך הערבוב מתחיל. הלישה משרתת כמה מטרות חשובות. הפשוטה שבהן היא חלוקה אחידה של כל המרכיבים בבצק. קשה יותר לתאר את היווצרות הגלוטן (גלוטן). בהתחלה, מולקולות חלבון בקמח מופצות באופן אקראי וניתן לכוון אותן לכל כיוון. בעת הלישה המולקולות הללו נמתחות לסיבים ישרים פחות או יותר, ומתיחה וסידור זה של חוטי הגלוטן הם אלו שמעניקים לבצק "כוח". לישה של הבצק בהתפתחות נכונה של גלוטן מאפשרת לבצק להימתח היטב, ולא להתפוצץ ולשמור על אוויר כלוא ופחמן דו חמצני שנוצר על ידי תסיסה של שלושה שמרים, אשר בתורם קובעים את נפח הצבע של הכיכר לאחר היציאה מהתנור. הכל, כמובן, קצת יותר מסובך. למעשה, ישנם שני סוגים של חלבונים יוצרי גלוטן בקמח - גלוטנין וגליאדין, שאופיו מנוגד במקצת.

גלוטין תורם ליצירת מבנה הבצק ולאלסטיותו, או, במילים אחרות, מגביר את חוזק המתיחה שלו. לעומת זאת, גליאדין נותן לבצק גמישות, כלומר יכולת מתיחה. הבצק דורש את שניהם, והלישה הנכונה נדרשת להיווצרות בו זמנית של גמישות ומוצקות. האיזון בין שתי התכונות הללו מאפשר לבצק להתנגד גם לקרוע (להיות אלסטי) וגם למתוח בלי להישבר (להיות נמתח). איזון בין שני המאפיינים הוויסקואלסטיים השונים נותר אתגר חשוב לאורך כל התהליך. אך, למשל, בקמח שיפון יש מעט מאוד גלוטנין ויותר גליאדין, ולכן הדרישות ללישתו ותכונותיו של בצק שיפון לאפיית לחם שיפון שונות לחלוטין מאשר לבצק חיטה ולחם. שיטת לישת לחם השיפון נדונה בפירוט בפרק 6.
בואו נביא דוגמא. תאר לעצמך שאתה צריך להשיג בגטים על ידי גלגול חתיכות בצק קטנות, כ- 200 גרם, לחתיכות בצק באורך של כ- 60 ס"מ ובקוטר זהה לכל אורכו. אם הם יציבים מדי (דבר שעלול להיגרם מפני הגהה מספקת לאחר עיגול או שימוש בקמח חזק מדי עם ערבוב רב מדי), הבצק יעמוד בפניכם הרבה במהלך התבנית וסביר להניח. ינצח! עד שתצליחו להשיג את האורך הרצוי של הבגט, משטח החומר ייקרע ולא אחיד, המוצר ייראה כאילו הוא זקוק בדחיפות לרופא או לעורך דין. עכשיו תאר לעצמך שאתה צריך לעצב מאות ריקים אלה! הקיצון השני הוא כאשר הבצק לאחר השכבה נמתח מדי (בגלל לישה לא מספקת של קמח חלש או בגלל הגהה מקדימה ארוכה מדי). יחד עם זאת, הבצק עצמו לא נראה כמו עצמו, כמו גוף ללא שלד, זה משהו "דמוי קליפה"! כאשר הוא לוש, הוא אינו מציע התנגדות כלל, חתיכות העבודה שטוחות וחסרות צורה, והן יישארו כך בעת האפייה.

דיבורים על מולקולות של חלבון גלוטן מועילים כמובן, אך מעולם לא ראיתי אופה המחזיק במיקרוסקופ בזמן הלישה. אין להזניח תחושות ידיים בעת לישת בצק ושינויים בתפיסה החזותית והמישושית. לאחר העמסת כל מרכיבי הבצק למערבל הבצק והפעלתו, הקמח מתחיל להתייבש. ללא קשר לסוג ההנעה לישה, חשוב מאוד שמהירות הסיבוב תהיה נמוכה בהתחלה. בשלב זה מריחים את המשטח החיצוני של גרגירי העמילן, המרכיבים מתקבצים יחד והבצק מתחיל להיווצר. לאחר ערבוב החומרים, בדרך כלל 2-3 דקות לאחר תחילת הלישה, כבו את המכונה וטעמו את הבצק בנגיעה (יהיה נחמד לטעום את הבצק - האם שכחתם להוסיף מלח). הבצק צריך להיות דביק, "מחוספס", נוזלי למדי, עדיין אין לו חוזק, חלקות או גמישות.טובלים את היד בבצק - הוא נפרד בחופשיות, כמעט ללא התנגדות. ככה זה צריך להיות בשלב זה של הלישה, מכיוון שכאן חשוב לנו ההומוגניות של הבצק (חלוקה אחידה של המרכיבים), ולא ה"חוזק "שלו.

בדרך כלל אופים מתחילים בשלב זה מסיקים שהבצק נוזלי מדי ומוסיפים קמח. עם זאת, מה שנראה כמו בצק דק מאוד בשלב הראשון של הלישה יהפוך בקרוב (בשלב השני, כאשר נוצר גלוטן) לבצק סמיך וצפוף. תוספת קמח בתחילת המנה הרסה מנות בצק רבות. ניתן "לחוש" את הפיכת הבצק ממסה חסרת צורה נוזלית לבצק אלסטי צפוף ומפותח רק עם הידיים במהלך כל תהליך הלישה.

לאחר שווידאתם כי עקביות הבצק תקינה, ממשיך שלב הלישה, בו הגלוטן ממשיך להתפתח. בדרך כלל מיקסר מועבר למהירות השנייה בה גלוטן נוצר היטב. געו בבצק בידכם - בצק מלוש היטב יתנגד; הוא כבר צבר כוח, נעשה אלסטי, אבל רך וקצת קפיצי. יש אופים שמפרידים פיסת בצק קטנה ומותחים אותה לסרט דק ככל האפשר (המכונה לפעמים "בדיקת חלון חלון"). זו רק דרך אחת לאמוד את היווצרות הגלוטן, אך יש לנקוט בזהירות: אם הסרט הדק הזה יהיה שקוף לחלוטין והגלוטן נוצר במלואו, הבטח יהיה כמעט בוודאות "מעורבב", צפוף מדי. היווצרות נכונה של גלוטן אינה אומרת היווצרותו המלאה, וכפי שנראה בהמשך, משך הלישה במהירות השנייה ולכן, מידת היווצרות הגלוטן נקבעת על ידי גורמים רבים. אם המטרה היחידה שלנו היא להשיג את כמות הבצק הנכונה, אז נוכל לעצור במינון גבוה יותר של שמרים ויצירת גלוטן מקסימלית במיקסר. יחד עם זאת, הנפח המרבי הוא דבר אחד, אך טעם וארומה טובים הם דבר אחר, ושיטות הלישה המספקות את נפח הבצק המקסימלי, בו זמנית, משפיעות לרעה על הטעם והארומה.
בכל סיבוב של גוף הלישה מערבבים את הבצק וחמצן חודר לתוכו. החשיבות של חדירת חמצן נובעת מכך שהיא מעורבת בחיזוק מסגרת הגלוטן, אך עודף חמצן יכול להשפיע לרעה על הבצק. יותר מדי חמצן יוביל לערבוב יתר: קשרי הגלוטן מתחילים להישבר, הבצק הופך מבריק ודביק ככל שמשתחררת ממנו לחות, האלסטיות פוחתת והמבנה הכללי נחלש. חמצון מוגזם מתרחש עוד לפני שמגיעים לנקודה קיצונית זו וכתוצאה מכך מתדרדרת הטעם והארומה, כלומר האיכות הכוללת של הלחם.

אז על מה צריך לשקול אופה בעת לישה של בצק? קיצון אחד הוא לישה במהירות גבוהה, שממקסמת את היווצרות הגלוטן ומבשילה ישירות בלישה בגלל לכידת חמצן וכוחות גזירה מרביים. הבצק הוא "חזק" ככל האפשר, ותסיסת הבצק כמעט בלתי אפשרית. רכיבי הטעם של הקמח - קרוטנואידים, שגם מעניקים לקמח הלא מולבן את צבעו השמנתי - מתחמצנים בגלל ערבוב יתר. זה מוביל לחוסר האפשרות לפתח טעם וארומה, תהליך ארוך מאוד. הקיצון השני הוא ערבוב איטי מאוד רק במהירות הראשונה והאיטית ביותר. אותו הדבר נצפה, למשל, בעת לישה בידיים (או אפילו ברגליים, כפי שנעשה במשך מאות רבות). במקביל נוצרת כמות מינימלית של גלוטן ומצב החמצון נותר מינימלי. התסיסה נמשכת שעות, מכיוון שהבצק מבשיל, הוא נלוש שוב ושוב, קרוטנואידים לא מתחמצנים, וטעמו וארומת הלחם מעולים.יחד עם זאת, נפח הכיכר קטן יחסית בשל העיבוד הפיזי הלקוי של הבצק.

יש גם מעין "ממוצע זהוב": הבצק נלוש בקערה עד לשלב האמצעי של יצירת גלוטן. לאורך זמן, בזכות הלישה נוצר גם המבנה הפיזי (תסיסה מספקת). במיקסר הקרוטנואידים לא מתחמצנים יותר מדי, הם משתתפים ביצירת טעם הלחם וארומתו, והלחם מתגלה כנפח טוב. הודות לכך, מתקבל איזון של לישה מדויקת מבלי להרוס קרוטנואידים, מצד אחד, ומצד שני, תסיסה טובה להשגת הטעם והארומה, האלסטיות והעוצמה המרבית האפשרית של הבצק, כמו גם שמירה על איכות המוצר.

אין ספק שיש צורך בבצק אלסטי ("חזק") כדי להשיג לחם טוב. עם זאת, ישנן אפשרויות חלופיות להשגת התפתחות מלאה של הבצק במכונת הלישה עם ההשלכות הבלתי נמנעות של חמצון יתר והתבגרות מהירה מדי של הבצק. תסיסה ארוכת טווח ושימוש במוצרים מוגמרים למחצה מוגמרים מראש מעלים את חומציות הבצק במהלך הבשלתו עקב היווצרות חומצות אורגניות. אחד היתרונות של חומציות מוגברת זו הוא התקשות מבנה הבצק. דרך יעילה נוספת להקשיח היא ללוש את הבצק, שיש לו השפעה מהירה וניכרת. חשוב מאוד להבין את הקשר בין מידת הלישה, האלסטיות ("חוזק") ומידת התסיסה של הבצק. כמו בהיבטים אחרים של אפייה, קשה מאוד לכמת כאן את הפרמטרים הנדרשים מכיוון שהגבולות אמורפיים וגמישים. על ידי התבוננות מדויקת בהתקדמות המנה ובתוצאותיה (כלומר תכונות הבצק שנוצר), יכול האופה לרכוש מיומנויות מעשיות והבנה אמפירית של סיבה ותוצאה.

משך הערבוב

מכיוון שמשך האצווה תלוי בגורמים רבים, שקול כמה מהם.
סוג מכונת לישה... בארה"ב, האופים המקצועיים הם הפופולאריים ביותר בקרב לישה לוליינית, מערבלים פלנטריים ומכונות עם גוף לישה נוטה, ובאפייה ביתית, מערבלים שולחניים דומים, באופן עקרוני למערבלים פלנטריים. סוגים שונים של מערבלים נבדלים לא רק במספר הסיבובים לדקה במהירות מסוימת - סוג גוף הלישה פועל גם על הבצק בדרכים שונות. מערבלים בעלי גוף לישה ספירלי יעילים ביותר ויוצרים בצק יחסית מהר ללא חמצון יתר. יחד עם זאת, בשל היעילות הגבוהה שלהם, הם מסוגלים ליצור לישה מוגזמת של הבצק בתוך זמן קצר, ולכן יש צורך לעבוד איתם בזהירות רבה ובמעקב זהיר אחר משך הלישה. מערבלים עם גוף לישה נוטה עובדים קצת יותר איטי ורך (כשאני עוקב אחר עבודתם, תמיד נראה לי שאני עדיין רואה שני אופים ותיקים עומדים אחד מול השני מעל קערת בצק ולושים את ידיו, שקועים בקערה עד המרפקים) ... כמו במערבל ספירלה, הקערה בה טבול גוף הלישה המשופע מסתובבת יחד. אוֹתוֹ. בהשפעת עיבוד כזה, למרות המצב העדין, נספג יותר חמצן בבצק מאשר במערבלים ספירליים, כך שאחת הבעיות כאן היא האפשרות לחמצון מוגזם של הבצק. במערבלים פלנטריים, גוף הלישה מוריד אנכית לתוך הקערה הנייחת מלמעלה. מערבלים כאלה נחשבים בצדק לאוניברסאליים (רב תכליתיים), שכן בניגוד למערבלים ספירליים ומערבלים לבצק עם גוף לישה נוטה, במיקסר פלנטרי, לא רק וו, אלא גם מרית או מטרפה ניתן להתקין כגופי לישה, כך תוכלו ללוש את הבצק למגוון רחב של מוצרים - מביסקוויטים ועד עוגיות. למרות שהם לא יעילים לחלוטין בתור מערבלים למאפיות, הם עדיין יכולים להכין בצק בשביל לחם נהדר.כשעובדים עם מערבל מסוג עז, חשוב לדעת את הסל"ד שלו במהירויות שונות. חשוב באותה מידה לחשב את מקדם החיכוך בציוד מסוג זה (לפרטים נוספים ראו "חישוב טמפרטורת הבצק היעד").
כמות הבצק בקערה. פעם חשבתי שהבצק נוצר מהר יותר אם הוא לא ממלא חצי, אלא שלושה רבעים מהקערה (קערה), אבל טעיתי. ואכן, ככל שהבצק גדול יותר כך המסה שלו גדולה יותר, מה שאומר שהבצק מותסס מהר יותר במהלך הלישה. עם זאת, למעשה ככל שכמעט פחות בצק בקערה כך יצירת הגלוטן מתרחשת מהר יותר. בוא ניקח מכונת לישה בנפח 70 ק"ג. נכין שני בצק לישה: תחילה כ 20 ק"ג, ואז כ 50 ק"ג. במהלך הלישה הראשונה של הבצק, חלק גדול יותר ממסת הבצק הכוללת מעובד במהפכה אחת של גוף הלישה מאשר בעת הלישה השנייה. זה מאפשר לגלוטן להיווצר מהר יותר עם פחות בצק.
הִידרָצִיָה. הידרציה היא חלק המים בבצק ביחס לכמות הקמח. איזה בצק נוצר מהר יותר - לח או יבש יותר? בבצק יבש מאוד (הידרציה לא יותר מ -60%) אין מספיק לחות למידת ההידרשות הנדרשת של קמח, ולוקח יותר זמן עד שנוצר גלוטן. בבצקים רטובים מאוד (לחות מעל 72%), הגלוטן נוצר גם לאט, מכיוון שתכולת הלחות הגבוהה מקשה עליו. כתוצאה מכך, אם בצק עם 66% לחות דורש 3 דקות לישה במהירות שנייה, אז לאותה התפתחות של גלוטן בבצק עם לחות פחות או יותר, נדרשת לישה ארוכה יותר.
סוגי קמח. בקמח שיפון, התכונות היוצרות מבנה הרבה פחות בולטות מאשר בחיטה - ניתן ללוש אותו כל היום מבלי להגיע לאותה התפתחות של גלוטן כמו בקמח חיטה. למעשה, הדרישות ללישת בצק מקמח שיפון שונות לחלוטין (ראו פרק 6). בעת לישת בצק מקמח חיטה מלא, נראה כי חלקיקי קמח גסים יותר עם פינותיהם "חודרים" את מסגרת הגלוטן, מה שמגדיל מעט את זמן לישת הבצק. לקמחים מולבנים מאפיינים משלהם. קמח מולבן עם אחוז גלוטן גבוה דורש זמן לישה ארוך יותר מקמח מולבן בעל אחוז גלוטן נמוך יותר, שכן במקרה הקודם לוקח יותר זמן ליצור גלוטן. קמח מזני חיטה רכים, למשל, קונדיטוריה, בדרך כלל יוצר לעיתים נדירות גלוטן, ואם כן, עם לישה מוגזמת הוא מתפרק במהירות. למרות העובדה שישנן דרכים יעילות למדי לשיפור תכונות האפייה של קמח חלש (למשל, הוספת עוד מחמצת, לישה רבה יותר, הגדלת משך התסיסה), מומלץ תמיד לבחור בקפידה ובקפידה את הקמח הרצוי.
נוכחות של מרכיבים אחרים. כשמכניסים שומנים (בצורת חמאה או שמן צמחי, ביצים וכו '), הם עוטפים את חוטי הגלוטן ומעכבים את היווצרותם. ככל שמינון השומן עולה, גם זמן הלישה הנדרש גדל. לכן יש ללוש לחלוטין את הבצק של מוצרים כמו בריוש, בהם שיעור החמאה הוא 40 עד 70% ממשקל הקמח לפני הוספת החמאה. סוכר מרכך את מבנה הגלוטן, וככל שהמינון שלו עולה, משך הלישה אמור גם הוא לעלות. לבסוף, כאשר מוסיפים לבצק דגנים או פתיתים (מטוגנים, גולמיים או ספוגים) הם "ינקבו" את מסגרת הגלוטן, ולכן יש להאריך את זמן הלישה.
מנהל

שלב 3. תסיסת הבצק

מיד לאחר כיבוי המיקסר, תסיסת הבצק מתחילה. כל החמצן בבצק מנוצל על ידי שמרים תוך מספר דקות ותסיסה מתרחשת באופן אנאירובי, כלומר בהיעדר חמצן. ככלל, תהליך התסיסה מתחיל על ידי מחמצת טבעית מתרבית טהורה העומדת לרשות האופה, המתווספת לבצק במהלך הלישה להתחלת התסיסה או כבצק מבוסס שמרים (בצק נוזלי, בצק פטפלי בשל), או על ידי הוספת שמרי אופה לבצק, או שילוב של השיטות לעיל. במהלך התסיסה הזו של הבצק נוצר עיקר הטעם והארומה של הלחם.מיותר לציין כי הכנסת בשלב זה של חומרים המזרזים באופן מלאכותי את מהלכו, למשל, משפרי לחם, תרבויות פתיחה יבשות או תערובות מאפיות מוכנות, משפיעה לרעה על איכות הלחם.

חשיבות רבה להתפתחות הטעם והארומה של הלחם היא יצירת חומצות אורגניות במהלך תסיסת הבצק, אשר לא רק משתתפות ביצירת מאפיינים אלה, אלא גם משפיעות על מבנה הבצק, ובכך משתתף באופן פעיל בהקמתה. מכיוון שנוצרות חומצות אורגניות בצורה איטית למדי (עשויים לחלוף מספר שעות עד שנוצר הארומה הרצויה של לחם), נראה כי השימוש בבצק שהבשיל שעות רבות וכבר מכיל כמות גדולה של החומצות האורגניות הנדרשות דרך יעילה להעצמת טעם הלחם והארומה. תוצאה נוספת של התסיסה היא יצירת גז פחמן דו חמצני, תוצר לוואי של שמרים. גז זה קיים בשלב הנוזלי של הבצק במצב מומס ונשאר בו עד שטמפרטורת חלקת הבצק עולה במהלך האפייה. ואז הפחמן הדו-חמצני המומס הופך למצב גזי, מתרחב, מגדיל את נפח היצירה בתנור ומתנדף.

תסיסה יכולה להתרחש בטווח הטמפרטורות בין 0 ל -50 מעלות צלזיוס, אך בטווחי טמפרטורה מסוימים, הנקראים אופטימליים, הוא פעיל ביותר. לבצק חיטה טמפרטורת התסיסה האופטימלית היא 24-26 מעלות צלזיוס, ולשיפון זה לפחות 3 מעלות צלזיוס. פעילות השמרים והיווצרות הגז מגיעים למקסימום בטמפרטורות מעט מעל המצוינות - מעל 27 מעלות צלזיוס. עם זאת, יצירת גז היא בשום אופן לא המטרה היחידה של התסיסה, ואין לשכוח מהיווצרות הטעם והארומה. ככלל, הטמפרטורות האופטימליות ליצירת תרכובות טעם בבצק נמוכות במקצת מהטמפרטורות האופטימליות ליצירת גז. עבור לחם חיטה הטמפרטורה בטווח של 24-26 מעלות צלזיוס מאוזנת: הוא מספק הן היווצרות חומרי טעם והן היווצרות נפח המוצר, ולא לרעת זה לזה.
מנהל

שלב 4. אימון

עד לא מזמן לימדו את האופים האמריקנים, כשהבצק התרומם, להוריד אותו פעם או פעמיים, לבעוט אותו באגרופים. למרות החשיבות של פעולה זו, היא יעילה רק באופן חלקי. בניגוד ל"לישה "זו, לישה של הבצק יעילה הרבה יותר ולמעשה היא טכניקת אפייה חשובה מאוד שלעתים מזלזלים בה. הלישה הנכונה בזמן הנכון היא שמבדילה בין לחם באיכות גבוהה לבין לחם באיכות בינונית. למה זה קורה?

קודם כל, חשוב איך לרסק את הבצק. פזרו קמח על שולחן העבודה שלכם, קצת יותר ממה שאתם חושבים שנחוץ. הקמח "הנוסף" הזה לא ייכנס לבצק מכיוון שהוא יתפורר. אם יש פחות קמח על שולחן העבודה מהנדרש, הבצק יידבק לשולחן במהלך הלישה, ומשטח הבצק "ישבר". מיותר לציין שזה לא הופך אותו למושך. לאחר מכן, פרוק את הבצק על ספסל עבודה כך שחלקו העליון של הבצק "יתפשט" מעט על פני השטח המקומח. עכשיו קח אותו בקצה (למשל השמאלי), הרם כשליש מהחתיכה ולחץ אותה בחוזקה לשאר הבצק. באצבעות פרושות של שתי הידיים, כותשים את הבצק כך שייצא ממנו גז. אל תנסה להסיר את כל הגז שנוצר במהלך התסיסה, אתה רק צריך לצאת ממנו. ואז מרימים כשליש מהחתיכה בצד ימין ולוחצים אותה למרכז שאר הבצק, חופפים מעט את קו הערמה הראשונה, ולוחצים שוב להסרת גז. לפני זמן זה וכל פעולות הלישה שלאחר מכן, וודאו כי כל הקמח נסחף מראש הבצק. כדאי לנסות בכל הכוח בכדי שהקמח הזה לא יחדור לבצק, אחרת יופיעו על הכיכר האפויה פסים לא אפויים אפורים.ועקבות קמח יעניקו ללחם מראה לא מושך, והוא לא יהיה טוב יותר. לאחר לישת הקצה הימני, תפס את הבצק בקצה הרחוק ממך, הרם כשליש מהחתיכה ומעוך אותו לעברך בבצק שנותר. הפעולה האחרונה של ניקוב כזה היא ללוש באותו אופן את שליש הבצק הקרוב אליכם למרכז השאר. לאחר הלישה של הצד הרביעי הזה, הופכים את הבצק על שולחן העבודה כך שהקיפולים יהיו בתחתית, העבירו את הידיים למרפקים מתחת לבצק משמאל וימין, הרימו אותו והעמיסו אותו לקערת הבצק. העברת חתיכות בצק של 20-30 ק"ג בדרך זו היא קלה יחסית, דבר שנעשה לעיתים קרובות, אך חלקי בצק כבדים יותר, כמובן, הם קשים יותר לערבוב - במקרה זה, בקש מבן זוגך עזרה או השתמש במיכלים פחות מסודרים עבור בצק.

לאחר לישת הבצק, פני השטח העליונים שלו יהיו שטוחים וחלקים, ועקבות ("תפרים") מהלישה יישארו על המשטח התחתון. החל מפעולת הלישה הראשונה ועד שהבצק נכנס לתנור, משטחי הבצק העליונים (החלקים) והתחתונים (עם תפרי הלישה) הללו יישארו באותו כיוון. לא משנה כמה פעולות לישה תבצעו, החלק העליון של הבצק תמיד יהיה החלק העליון, והתחתית תהיה התחתונה; אוריינטציה זו נשמרת במהלך חלוקת בצק ועגול מקדים וכן במהלך עיצוב סופי. אתם יכולים לדמיין שלבצק (לפי המסה הכוללת או שכבר מחולק לחתיכות נפרדות) יש ציר משלו, כמו אותו כיכר ענקית עם הקוטב הצפוני והדרומי עליו אנו חיים.

על ידי ביצוע האימון הנכון, אנו מבטיחים שלושה דברים חשובים. ראשית, אנו מוציאים את הפחמן הדו חמצני מהבצק שלהם. אם עודף הגז הפחמן הדו חמצני שמייצר השמרים לא יוסר מעת לעת, התסיסה לא תמשיך כראוי. פעולת הסרת הפחמן הדו-חמצני יכולה להתבצע בשיטה האמריקאית המסורתית של "לישה", אך היא פחות יעילה מאשר לישה. שנית, בעת הלישה אנו משווים את טמפרטורת הבצק, שיכולה להיות שימושית מאוד. אם אתה עובד עם בצק קר בחדר חם, אז המשטח החיצוני של הבצק מתחמם מהר יותר מהשכבות הפנימיות, וכאשר לישה אנו משווים את הטמפרטורות הללו על ידי לחיצה על השכבה החיצונית והחמה יותר פנימה, לחלק הקר יותר. לעומת זאת, אם עובדים עם בצק חם בחדר קר, טמפרטורת הבצק תשתווה באותה צורה. שלישית, הביצוע הנכון של הלישה תורם לחיזוק הבצק, שיש לו חשיבות רבה עבורו. בעת הלישה חוטי הגלוטן נמתחים ומסודרים, ואנחנו מרגישים מיד איך הבצק הופך להיות צפוף וחזק יותר.

מתי לחמם
השאלה הבאה והחשובה ביותר כששוקלים אימון היא מתי לעשות את זה? כפי שכבר ציינו, כדי לשמר רכיבי טעם בבצק ולהימנע מחמצון יתר, בכוונה אנו לוקחים פחות זמן ללישה מהנדרש ליצירת גלוטן מלא. אנו מפצים על ה"לישה "הקטנה הזו בלישה נכונה ובכך מגדילים את חוזק הבצק. אבל באיזו תדירות צריך לרסק את הבצק? זה תלוי בסוג הבצק, חוזקו הנדרש ומשך התסיסה לפני החלוקה לחתיכות בצק. להלן כמה שיקולים חשובים.

בצק (עשוי במיוחד עם שמרי אופה, שמשוטט יותר משעה וחצי, יש לשלב לפחות פעם אחת, לפחות כדי להסיר פחמן דו חמצני.
בצק המיוצר בכמויות גדולות של קמח מותסס מראש (יותר מ -35%) בדרך כלל מתגלה כחזק מספיק (בגלל תכונות החיזוק של החומצות הנוצרות במוצר המוגמר למחצה התוסס מראש), כך שדופק רב מדי משפיע לרעה על איכות הלחם המוגמר. אם הבצק מתגלה כחזק מדי, הרי שההרחבה שלו פוחתת; עם בצק כזה קשה להשיג תפיחה מלאה של המוצר בתנור.זה סותר באופן ישיר את הקביעה שרק חלבונים ו"חוזק "חשובים לקמח ולבצק - אין ספק שכאשר משתמשים בבצק חזק מדי, יכולתו להידרדר.
בצק קמח בהיר עדיף להעביר אותו לאימונים רבים יותר.
בצק לחות גבוה עדיף גם ללוש מספר פעמים. המחשה טובה ליתרונות הלישה הנוספת היא לחם צ'בטה, שבין 75% ל 85% לחות (פקרימאצ'ו אמיתי אפילו מקבל עד 90% לחות - אך לעולם לא שוב). ככל שפעולות הלישה גדולות יותר, כך הלחם המוגמר נפח יותר.
בצק עם תקופת תסיסה קצרה, לדוגמא, עבור לחם שיפון מחמצת, הוא אינו דורש לישה כלל, מכיוון שיש בו מעט גלוטן ולא ניתן לשפר את מבנה הבצק על ידי לישה.
בצק שהוא בעל אופי חזקלדוגמא, עבור מאפים כמו חלה, אין צורך בלישה, מכיוון שהיא כבר חזקה מספיק מיד לאחר הלישה. עם זאת, אם תסיסת הבצק נמשכת יותר משעה, מומלץ לבצע אותה.
מנהל

שלב 5. חלוקת הבצק

לאחר סיום תקופת התסיסה מחלקים את הבצק לחתיכות נפרדות. יש הרבה דרכים לחלק את הבצק בצורה מכנית - מהשימוש בחוצצים הידראוליים, כתוצאה מכך הרבה גז משתחרר מהבצק, וכלה בחוצצי בצק מודרניים יותר, הפועלים בצורה עדינה יותר, אך הם יקר מאוד. מטבע הדברים, חלוקה מכנית של הבצק מהירה בהרבה מחלוקה ידנית. יחד עם זאת, ניתן לטעון ש"רכות "חלוקת הבצק מאפשרת לך לקבל לחם איכותי יותר. כדי לבצע את משימת חלוקת הבצק, אתה זקוק לסכיני מתכת, קשקשים וידיים מיומנות. למהירות יש גם חשיבות לא קטנה, במיוחד כאשר נדרש להכין במהירות עשרות חתיכות בצק, תוך הימנעות מחמצון יתר של הבצק. לעיתים קרובות, אבק משטח העבודה והידיים בקמח, המייבש אותם, מסייע להאיץ את תהליך החלוקה, וחלוקת הבצק הופכת קלה ומהירה יותר. אם הבצק נדבק לידיים או קשקשים מהירות החלוקה מצטמצמת ומשטח הבצק הופך לא אחיד. כשמחלקים את הבצק לחתיכות במשקל הנדרש, כדאי לחתוך את החלקים קרוב ככל האפשר לגודל הרצוי. זה כמעט תמיד ידרוש התאמות קטנות - על ידי הוספה או הוצאה של חתיכות בצק קטנות. במקביל, נסו להימנע מהופעת חתיכות המורכבות מחתיכות בצק קטנות רבות - חתיכה מוצקה אחת טובה יותר מחתיכה של חלקים קטנים רבים.
מנהל

שלב 6. עיגול ראשוני של החסר

לאחר חלוקת הבצק לחתיכות בעלות המסה הנדרשת, הם מקבלים את הצורה הרצויה, זהה ככל האפשר. עיצוב מראש זה "מארגן" את חלקי הבצק, מה שהופך את העיצוב הסופי לפשוט וקל יותר. עבור רוב סוגי הלחם חלקי הבצק מעוגלים מעט. העיצוב הסופי מתבצע לאחר שהתבניות הקדומות התיישבו מספיק, לפיה קרבתן של התבניות הקדמיות לצורה הסופית הרצויה של הכיכרות קובעת את זמן העיצוב הסופי, בו משתמשים האופים. לדוגמא, אם מסיבה כלשהי בייצור יש צורך לבצע את התבנית הסופית מהר יותר, הרי שבשלב העיגול המקדים הם מוגבלים לעיבוד קל למדי של הבצק. אם בין העיצוב הראשוני לסופי של החסר, אתה עדיין צריך לחלק, ללוש או להעמיס בצק אחר לתנור, עדיף להשתמש בעיבוד גס ואינטנסיבי יותר, מכיוון שלבצק יהיה יותר זמן להניח לפני העיצוב הסופי.

מניחים את חלקי הבצק שעוצבו מראש על משטח מקומח או קרשי עץ. את חתיכות הבצק יש להניח ברצף, עם מספר מסוים של חתיכות בכל שורה.זה מפשט את חישוב תפוקת הבצק (תמיד קל יותר להכפיל 6 חתיכות ברציפות ב -10 שורות מאשר לספור 60 חתיכות בנפרד). בנוסף, ערימה מסודרת כזו של חלקי הבצק מאפשרת לבצע את העיצוב הסופי באותו רצף בו בוצעה העיצוב המקדים, כלומר משך הבצק לחתיכות הבודדות יהיה זהה בערך.

יש אופים שמניחים את התבניות המוקדמות על משטח העבודה למטה ואילו אחרים, להיפך, תופרים. אמנם זה לא ממש משנה, אבל כדאי לדון בשתי האפשרויות. משתמשי תפר כלפי מטה עושים זאת כדי לשפר את השטוח של הבצק, והטופס המקדים שומר על צורתו טוב יותר כאשר הוא תופר למטה; מכיוון שהתפר על גבי היצירה נוטה "לטשטש" משהו. מעולם לא נתקלתי בבעיות עם "דימום" קל של התפר, ואני מעדיף להניח את החסר בצד שטוח כלפי מטה, מכיוון שלרוב אני צריך לעבוד עם מאות ריקים מדי יום, כלומר הם מחולקים ויצוקים כל הזמן. לפני הנחת חתיכות העבודה, משטח העבודה של השולחן בוזק בקמח, ולעיתים קרובות יש פחות ממנו בצד אחד של החומר ויותר בצד השני. כאשר אני מערם את התפר כלפי מעלה, אני נמנע מכל קמח מלמטה לתוך הכיכר במהלך התבנית. לעתים קרובות, כשהוא מונח עם התפר כלפי מטה, חלק מהקמח מהמילוי החודר חודר לחומר העבודה במהלך העיצוב הסופי, ועקבות של קמח נותרים במוצר המוגמר.

מנהל

שלב 7. שינה
לבצק (אבל לא לאופה!) זה השלב הפסיבי. לאופה יש עדיין שעות רבות של עבודה קשה לפני מנוחה. פיסות הבצק המעוצבות מראש מכוסות ביריעת פוליאתילן צפופה (אם הריפוי מתבצע בארונות נייחים) או בסרט ויניל (אם הריפוי מתבצע ישירות על שכבות העגלה), מכופף את קצותיו ומקבע אותם תחת המתאים נִדבָּך. כפי שציינו, משך הזמן נקבע על ידי חלש או חזק הטיפול לפני היצירה.
מנהל

שלב 8. דפוס

חלקי בצק מעוגלים או מלבניים, חלקים בצורת בגט וכמה צורות פחות שכיחות של מוצרים מסוג פנדו, ששטחם מנוקב במכשיר מיוחד, חתיכות בצורת משולש וכל שאר הזנים שלהם מופיעים כתוצאה מהעיצוב הסופי של חלקי בצק מעוצבים מראש (המוזרויות של יצירת חלקים בעלי צורה ספציפית נידונות בפרק 3). לאחר העיצוב מניחים את החסר בסלים מיוחדים, בין קפלי בד האפייה, בתבניות מתכת או על יריעות. אנו חוזרים שוב כי על מנת להימנע מהתייבשות, יש לכסות את משטחי העבודה. למטרה זו, מה שמכונה מגבהים למעכב נוח, שהם הגהה סופית עם טמפרטורה ולחות מתכווננת. אם הם נעדרים, כדאי לבחור בקפידה חדר במאפייה עם משטר טמפרטורה ולחות מתאים ולכסות את החסר בבד אפייה, ניילון או יריעת ניילון.
מנהל

שלב 9. הגהה סופית

הגהה סופית היא השלב בין עיצוב חלקי הבצק להעמסתם לתנור. מכיוון שטעם וארומת הלחם נקבעים בעיקר על ידי הלישה הנכונה, השימוש בבצק או בבצק (במידת הצורך), משך תסיסת הבצק ואיכות האפייה, התפקיד העיקרי של ההגהה הסופית הוא להבטיח מידת התפיחה הנדרשת של הבצק. לתפיחה רבה מדי או מעטה מדי של הבצק יש השפעה שלילית על מראהו ותכונותיו האורגנולפטיות האחרות של הלחם. ככלל, בצק הלחם לא אמור לתפוח 100% בתחילת האפייה. אם אדם יורד במשקל ב 100%, רק האף יישאר; כמו כן, לאחר הגדלת נפח הבצק במהלך ההגהה לפני האפייה ב 100%, בצק הלחם מתמוטט.קשה מאוד לכמת את העלייה המדויקת של הבצק במהלך ההגהה מכיוון שישנם משתנים רבים שיש לקחת בחשבון בתהליך, אך העלייה המשוערת בנפח הבצק צריכה להיות 85-90% מנפח המוצר הסופי. אם אתה עוקב באופן קבוע ובזהירות אחר כל חתיכת בצק, אז בקרוב מאוד עיניו של האופה וידיו יטמיעו כראוי את מידת הבצק הנדרשת ואת הפרמטרים המתאימים לה.
מנהל

שלב 10. חריץ

סוגים מסוימים של מאפים, כמו ג'בטה, לחם קלוע, פנדו (לחם כפרי צרפתי) וכמה לחמי אח, מוכנסים לתנור מבלי לחרוך את חתיכות הבצק. אך את רוב חלקי הבצק חותכים בלהב חד לפני האפייה. הודות לחיתוכים אלה אנו מחלישים בכוונה את החלק העליון של החומר, מה שמאפשר לנו לווסת את הגדלת נפח הלחם בתנור. בהיעדר חתך (חתכים), קשה יותר ללחם להגדיל את נפחו, וחתיכת הבצק באזורים החלשים ביותר של פני השטח שלה עלולה להתפוצץ (כמו גלגל אופניים המתפרץ בנקודה של פנצ'ר או פגם בגומי) , הגורם לפגמים בצורת המוצר. מאפים מסוג בגט נחתכים בצורה מסורתית שהיא כמעט ללא שינוי, ואילו פריטים אחרים ניתנים לחיתוך באופן אינסופי כמעט, מה שמעניק למוצר לא רק מראה ייחודי, אלא יכול לשמש גם סימן מסחרי לאופה או למאפייה.

מטבע הדברים, אין כללים כיצד לחתוך חתיכות בצק. בפועל, מהר מאוד תוכלו לראות בעצמכם מהי השפעת החיתוך בדרכים שונות על סוגים שונים של מוצרים. אם היצירה חלשה (בגלל רמה גבוהה מדי, או פשוט מטבעה, למשל, אם המתכון כולל כמות גדולה של קמח שיפון), עדיף לבצע חתכים קטנים, שכן בשל חולשתו היחסית של בצדי הכיכר, חתכים עמוקים נוטים יותר לאלץ את הלחם "להתפשט ברוחבו" ולהיות שטוח יותר ולא להתרומם. מצד שני, עדיף לחתוך ריקים "חזקים" עמוקים מספיק עם תפיחת בצק אופטימלית בזמן ההעמסה לתנור, חתכים כאלה יתפזרו יפה בתנור.
מנהל

שלב 11. אפייה

אין זה סביר שאוזן חיטה הפונה לשמש ונשטפת ברוח קלה • אור (וגם מבוקרת על ידי חרקים, נגועה בפטרייה ומוכה על ידי ברד וכפור) מחכה בקוצר רוח שהיא תהפוך לכיכר לחם חיטה. . ובכל זאת, אני לא יכול שלא להרגיש כי כיכר לחם מוגמרת היא ההשלמה המושלמת של מסע התבואה משדה לתנור. חלק עצום מהתרבות, התרבות וההיסטוריה האנושית שזור בתולדות התבואה, במשך מאות שנים עצם קיומו של האדם תלוי כמעט לחלוטין בתבואה. כל כך הרבה עבודה הושקעה בגידול, הגנה ועיבוד תבואה למזון שקשה מאוד לדמיין את חיינו בלעדיה. כן, כמובן, יש אורז ודגנים אחרים, יש תירס, אבל החיטה חדרה לתחומים הפיזיים והפסיכולוגיים של חיי האדם הרבה יותר עמוקים. כך או כך, אם לא משאירים את ההיבטים התרבותיים והמיתולוגיים ואפילו רק את הצורך במזון, לחם אפוי מתקבל רק לאחר שהאופה מעמיס את בצקו לתנור ומכפיף אותו לכל התמורות האחרונות. ככלל, בזמן ההעמסה לתנור, טמפרטורת הבצק היא 21-27 מעלות צלזיוס. כאשר מכניסים אותו לתנור חם, הבצק עובר שינויים פיזיים, ביולוגיים ואנזימים משמעותיים. ניתן לייחס את הסימנים הגלויים הראשונים לתופעה המכונה "עלייה בתנור" ("קפיצה לתנור"), כלומר השלב האחרון של התסיסה (ראה תוספת צבע, תמונה 7). בשלב הראשוני של האפייה, מתרחשת תסיסת שמרים עזה, המלווה בהיווצרות פחמן דו חמצני גזי ואלכוהול אתילי. גזים אלו מתרחבים ככל שטמפרטורת הבצק עולה והבצק מתחיל לעלות בתנור.שלב זה לא נמשך זמן רב, מכיוון שבטמפרטורה של כ 60 מעלות צלזיוס, השמרים מתים. השמרים ייצרו אותם גזים במהלך התסיסה העיקרית של הבצק, אך הם נותרו מומסים בשלב הנוזלי של הבצק. השלב השני והבולט יותר של תפיחת הבצק בתנור קשור לחימום והרחבת הגזים המושרשים הללו, ובכך להגדיל משמעותית את נפח הלחם. בשלב מוקדם זה, האנזימים עדיין פעילים מאוד, במיוחד על פני הבצק, שם הם ממירים עמילן לחומרים דמויי סוכר (דקסטרינים), המעורבים ביצירת צבע בהמשך באפייה. בטמפרטורה של כ- 50 מעלות צלזיוס בתוך הבצק, חיידקים מתים ובנוסף, בטמפרטורה זו, עמילן של קמח השיפון מתחיל להיות ג'לטיניזציה (לקבלת השלכות בלתי רצויות אפשריות לכך, עיין בטקסט בעמוד 60 בנושא קמח שיפון). .

במהלך האפייה, עמילן הקמח סופג לחות, מתנפח ורוכש ברק (במהלך הלישה, רק המשטח החיצוני של גרגירי העמילן מועלח, אך בהמשך, בהשפעת חום התנור, לחות חודרת לגרגירים). בטמפרטורות של 60-70 מעלות צלזיוס, גרגרי העמילן הנפוחים מתחילים להתמוגג ותורמים להיווצרות פירורים. בטמפרטורה של כ 60 מעלות צלזיוס, כאשר כל גז הפחמן הדו חמצני כבר שוחרר, הגידול בנפח הלחם מאט. בשלב זה, פעילות העמילאז מגיעה למקסימום, ובטמפרטורה של כ- 63 מעלות צלזיוס (גלוטן, שהיה רך ולא היה בעל מבנה נוקשה בעת העמסת הבצק לתנור) מתחיל להימתח ולהגדיל את גודלו עד בטמפרטורה של כ 75 ° C אינו מסיים את קרישתו ואינו יוצר מבנה פירורים. ככל שהטמפרטורה הפנימית של הבצק עולה, פעילות האנזימים וג'לטין של עמילן, בהתאמה, מואטת ונפסקת לחלוטין בטמפרטורה של כ- 90 מעלות צלזיוס.

קרום - זה החלק היחיד של הלחם, שטמפרטורתו מעל 100 מעלות צלזיוס, מכיוון שהטמפרטורה בתוך הפירור לעיתים נדירות מגיעה לרמה זו. בטמפרטורת פני השטח של 100 מעלות צלזיוס מתחיל להיווצר קרום וצבע מתחיל להיווצר, הנגרם כתוצאה מתגובת היווצרות מלנואידין (Maillard) - קומפלקס של שינויים כימיים המובילים לכהת קרום הלחם או , למשל, נתח בשר צלוי. תוצרי תגובה זו מעורבים גם ביצירת הארומה של לחם אפוי. התגובה של היווצרות מלנואידין מתרחשת בעת חימום ונוכחות לחות, חלבונים והפחתת סוכרים, כלומר כל אותם חומרים שנמצאים בחתיכת הבצק בזמן טעינת הבצק לתנור. בטמפרטורות אלה נוצרים אלדהידים וקטונים התורמים גם לטעם ולארומה של לחם אפוי. תגובת היווצרות המלנואידים מסתיימת בטמפרטורה של כ- 177 מעלות צלזיוס. ביצירת הצבע והטעם של קרום הלחם מעורבים גם תהליכי קרמול, המתרחשים בטמפרטורה של 150-200 מעלות צלזיוס.

אובדן לחות בלחם אפוי
הלחם האפוי תמיד שוקל פחות מחתיכת הבצק, מכיוון שהתאדות הלחות מהבצק היא בין 10 ל -20%. גורמים שונים משפיעים על תכולת הלחות של לחם אפוי, כלומר:
משקל חתיכת בצק: ככל שחומר העבודה גדול יותר, אחוז ההפסדים באחוזים מהמשקל ההתחלתי נמוך יותר;
צורת חתיכת בצק וקראסט: יחס פירור: מוצרים מוארכים עם קרום גדול יותר, כמו בגטים, הם בעלי יחס קרום: פירור גבוה ומאבדים משמעותית יותר לחות מבלטים מאותה המסה של צורה עגולה או מלבנית; לחם יצוק מאבד פחות לחות ממוצרים באותו משקל שנאפים ישירות על אח האבן בתנור;
זמן אפייה: ברור שככל שהאפייה נמשכת זמן רב יותר, כך הירידה במשקל גדולה יותר, אולם האפייה המלאה מאפשרת לך לקבל טעם עשיר יותר של הלחם, שלעתים קרובות מזלזל בו;
טֶמפֶּרָטוּרָה: בטמפרטורות גבוהות יותר בתנור, לחם נאפה מהר יותר, והירידה הכוללת במשקל עקב אידוי נמוכה יותר מאשר בעת אפיית חתיכות בצק באותו משקל וצורה בטמפרטורות נמוכות יותר בתנור;
סוג תנור: לתנורי לבנים עצים, תנורי אדים, תנורים סיבוביים ותנורי אדים לאפיית פיצה יש השפעות שונות על אידוי הלחות, אם כי לטמפרטורת התנור, לגודל ולצורת חלקי הבצק ולמידת האפייה יש השפעה כוללת רבה יותר על לחות הפסדים מאשר סוג התנור המשמש.
מנהל

שלב 12. קירור

מנקודת מבט טכנית, הלחם מתחיל להתיישן ברגע שהוא עוזב את התנור. באותו מובן, אנו יכולים לומר שאנשים וכל היצורים החיים מתחילים למות ברגע לידתם. למעשה, איכות הלחם היא הגבוהה ביותר כאשר הוא פשוט מוציא מהתנור. אם לחם רע אכיל רק כשהוא חם (אם הוא אכיל בכלל), הטעם והארומה הטובים ביותר של לחם טוב מושגים רק לאחר שהוא מקורר לחלוטין. הפירור החם נותר בצק, והטעם והארומה נותרים ללא ביטוי. כמה מאפים, כמו לחם מחמצת שיפון, אינם מגיעים לאיכותם כעבור מספר שעות, מכיוון שהארומה שלהם חייבת להתפתח במלואה ו"להתייצב "לאחר הקירור. לחם שיפון ושיפון-חיטה עם אחוז גבוה של קמח שיפון דורש יישון של 24 עד 48 שעות לאחר האפייה כדי לייצב את הפירור ולפתח באופן מלא את הטעם והארומה. במקביל, הפירור מאבד מתכונותיו דומות לגומי, והטעם והארומה מבשילים ונוצרים במלואם. לחם כזה נשאר טרי מספר ימים.
יוליצ'קה 2014
ואם "מקציפים" את הבצק בעזרת משוט עץ (אני לא רוצה לקנות מכונת לחם), כמו בצק פאי, מה התוצאה? או שאתה רק צריך לעשות את זה בידיים (אני אופה מתחיל. אני עושה כך וכך. לחם מתקבלים על פי מתכונים שונים ואילו "בדרכים שונות" (ניסיון הוא רווח)).
יוליצ'קה 2014
כן, אני גם משתמש רק בבצק שיפון, מחדש אותו עם דגנים מלאים, ואז מכין בצק. הכל עולה, נאפה, אבל הרושם הוא שהוא לח, עם חמיצות, אם כי בבצק משתמשים רק בקמח חיטה (קמח מלא עם מאפייה). אולי אני שתלטני? או לא מערבבים? (בצק ובצק נמצאים לעתים קרובות יותר במקרר, אני חוזר מהעבודה וב"קרב "))
מנהל

עדיף ללוש את הבצק במעבד מזון שיש בו לישה - מסתבר בצק נהדר! צפו כאן https://Mcooker-iwn.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=138203.0, ואם הגדרת מטרה לאפות לחם בבית ובתנור, אז אתה צריך להיות תמה עם מערבל בצק.

לחם רטוב - הרבה נוזלים בבצק או לא אפוי! עדיף לבדוק את מוכנות אפיית הלחם בתנור בעזרת בדיקת טמפרטורה https://Mcooker-iwn.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&topic=4648.0

לחם חמוץ יכול להיות מהמחמצת הלא נכונה - בשלים או לשונית גדולה בבצק.
שמש אלנה
מנהל, תגיד לי, האם נכון שכל לחם שנאפה ב- KhP הוא כמו ספוג? כלומר, מוצק, כמו בחנות, האם זה לא יעבוד ב- HP? מצטער אם השאלה מטופשת
מנהל

התשובה היא פשוטה: מה שאנחנו מכניסים זה מה שאנחנו מקבלים! כל לחם שאתה צריך ללמוד לאפות
שמש אלנה
תודה, אז יש תקווה ללמוד איך לאפות לחם קשה, אני לא אוהב "ספוגים" ...
מנהל
ציטוט: שמש-אלנה

תודה, אז יש תקווה ללמוד איך לאפות לחם קשה, אני לא אוהב "ספוגים" ...

כן, אין בעיה: הפחיתו את כמות הנוזלים לפי המתכון וקבלו לבנה
נולה
שלום מנהל. בבקשה תגיד לי, בפורום יש מצבי אפייה (רצפי פעולות: לישה, גידול וכו ') עם פירוט לפי זמן לסוג לחם מסוים. לפחות עבור הסוגים העיקריים - לבן, שיפון, צרפתי, דגנים מלאים, מחמצת. נכון קלאסית. מה צריך לעקוב בתחילת שליטה בטכניקה.
מנהל

תוכלו למצוא טיפים אלה במדור יסודות הלישה והאפייה. תוכן החלק "יסודות הכריעה והאפייה" הרבה מידע, אתה צריך לעבוד עם טקסט.

אתה יכול לראות את המתכונים שלי, אני תמיד מתאר בפירוט רב את המתכון והגישה לבצק, לכל השלבים, והאפייה https://Mcooker-iwn.tomathouse.com/index.php@option=com_smf&action=profile

שאלה: באיזו שיטת אפייה בחרת? X / כיריים או תנור?

יש גם מידע רב בנושאי הכותב של לחם שמרים לחם שמרים מחיטה
בחר מתכון, עיין בטכנולוגיה שתיאר המחבר ושאל שאלות.
נולה
מנהל, תודה. כן, כמובן, קראתי, זה פחות או יותר ברור על שמרי חיטה. לשאלות אחרות. ליצרן לחם. רק בתוכניות שלי, מוזר מבחינת משך הפעולות. עלינו לצאת.
מנהל

אתה צריך להסתגל לכל x / תנור ולהתיידד איתו.הקדישו זמן רב לצידה, התבוננו בתהליך, רשמו את כל השלבים, צלמו, ואז השוו את התוצאות והסיקו מסקנות, נסו להבין את התוכניות. למשל, עשיתי את זה בדיוק פעם אחת

בדוק נושאים אלה והתחל תוכן החלק "יסודות הכריעה והאפייה" כיתות אומן לסריגת הבצק (תיבות)

ויכול להבין את התהליכים ב- x / cookie בנושא זה הבנת לחם בחם ביתי במיוחד הנושא בית לחם לחם הבנה מס '6

בהצלחה!
נולה
מנהל, ככה התחלתי, עד כה הכל מסתדר, אבל הייתי רוצה לא להפר את הטכנולוגיה, ומכונת הלחם שלי כוללת את זה :)

כל המתכונים

© מקוקר: המתכונים הטובים ביותר.

מפת אתר

אנו ממליצים לך לקרוא:

בחירה ותפעול של יצרני לחם